Snowday!

Hej!
I fredags hade jag min första snowday. Vaknade upp som vanligt kl 6.30 när Josie som redan var i princip klar för skolan kom in och sa att jag kunde somna om igen för att skolan var framskjuten 2 timmar. Låg typ och skrattade av glädje 10 minuter innan jag somnade om. 2 timmar senare kommer Donald in och säger att skolan är inställd helt så jag tog sovmorgon till 11. Bra start på en lång helg!
Dagen spenderades med skype där jag fick veta att min resa i Februari äntligen var inbetalad. Så 27 Februari åker jag till Kalifornien! Sedan gick jag och Josie ut och gjorde en jättevacker snögumma, eftersom det för en gångs skull var kramsnö. Resten av dagen kollade vi mest på Grey's Anatomy. 
 
I lördags hämtade Jessica upp oss för en utbytessträff i St Cloud. Först blev det pizza och prat med andra personer (varför är det så många tyskar i Minnesota?) innan vi gick för att se en musikal, Annie. Den var bra även om jag och Josie fick platser ifrån alla andra och missade de 10 första minutrarna. Fick också ställa frågor till regisören av musikalen efteråt, och det var faktiskt intresannt. Efteråt åkte jag Jessica och Josie till och kollade på en annan utbytesstudents hockeymatch. Kan säga att jag nog föredrar att titta på killar som spelar hockey, det var lite väl segt för min smak. 
Innan vi åkte hem igen åt vi på en Indisk resturang. Maten var jättegod (lite variation på det jag har ätit det senaste 5 månaderna). 
 
I Söndags och Måndags hände inget ovanligt. Åkte och handlade som vanligt och köpte ett ljus med doft av Peach and mango. Så gott!!
 
Måste även tillägga hur mycket jag älskar mina lektioner för tillfället. Allt flyter bara på så himla bra! Mycket bättre än förra terminen. 
 
Har egentligen flera bilder att visa, men det får bli en annan gång (jag är så bra på att hålla mina "löften"). 
 
Tills nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Amilia

Jag är stolt över dig, du börjar äntligen få en varierad kost ;) Kul att dina lektioner nu är roliga! :D

Svar: Haha fast jag gillade indiskt innan också, så länge det inte är för starkt :) Och japp, kommer bli jobbigt att komma tillbaka till fysik, kemi och biologi nästa år. Men om du bor kvar i närheten kan du kanske hjälpa mig ;) Kram
Jasmine Karlsson

2013-01-23 @ 20:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0