7 punkter

Om någon vill börja jobba med att skapa bra rukriker åt mig så är ni jättevälkomna!
 
- På engelskalektionerna läser vi böcker hela tiden. Har ca 3-4 kapitel till att läsa dagen efter i princip hela tiden, och sedan diskuterar vi det vi läst samt får frågor att svara på under lektionstid. Gör inte mig så mycket, men jag tycker synd om dom som öäser sakta. Är dock glad över det här med att hålla långa tal hålls till ett minimum.
 
- Idag på Spanskalektionen kom en kille som hade bott i Spanien i 3 år till oss. Halvt på Spanska halvt på Engelska förklarade han hur tjurfäktning gick till, och vi fick spela matadorer, tjuren och pikadorer (och allt annat vad det nu heter) samtidigt som han förklarade. Flummig lektion. Under en tjurfäktning dödar de 6 tjurar. Han hade varit på 6 olika thurfäktningar och har alltså sett 36 tjurar dödas. Sjukt.
 
- Vill bara försöka förlöara lättnaden som uppstpr när jag har gått de 100 metrarna från bussen till dörren till huset. Det är minst -15 grader här mest hela tiden, och även om jag vet att det är ungefär lika kallt hos er just nu så är den en pina att gå de där 100 metrarna. Ser inte fram emot nästa vinter när cykeln åker fram igen. (Även om jag saknar min cykel jättemycket).
 
- Hade hoppats på en så kallad snow day igår dvs att vi är lediga från skolan. I princip alla skolor i närheten fick ledigt förutom vi. De försöker att ha så få snow days som möjligt eftersom vi bara har skola 4 dagar/veckan.
 
- Var en föreläsare i skolan igår som berättade om Rachel's Challenge. Vet inte hur jag ska kunna förklara det på något bra sätt utan att skriva en hel uppsats - något som jag inte har lust med, men det var i alla fall en väldigt inspererande sann historia om en tjej som dog i en skolskjutning för 14 år sedan, men som med sin snällhet och medkänsla för andra människor startat en stor slags rörelse för att få människor att agera bätre mot varandra. Hittade en video på youtube, inte alls så bra som det vi såg på skolan men en liten blick av det är det i alla fall. Det får en att tänka lite.
 
 
- Åkte och shoppade i Söndags igen och gjorde slut på min veckobudget på ett par jeansleggings, converse (behövde nya skor som jag ska ha i Californien, lite för kallt för dem nu) och telefonkort. Hatar att betala för telefonkorten, onödigt dyrt för något som jag bara använder 1/20 av. Men är bara 3 telefonkort kvar att köpa nu, vet inte om det är bra eller dåligt.
 
- Tänkte visa hur betygsystemet visar på papper här borta, så har tagit en printscreen på mina uppgifter samtbetyg i Engelska (har haft flest uppgifter i det ämnet)
 
Tror jag har nämnt det innan, men som ni ser är allt i poängform, poäng som inte är speciellt svårt att få så länge man gör sina läxor (i många fall behöver det man gör inte ens vara rätt, så länge man gör det).
 
 
Var nog allt för nu. Så skriv hej eller något om ni läste det. Kram

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hej!! Lite stav fel här och där... Haha
Hejdå <3

Svar: Haha sorry, orkar inte läsa igenom!
Jasmine Karlsson

2013-01-24 @ 15:58:22
Postat av: Maria

hej eller något

Svar: Trodde du var mer kreativ än så :/ <3
Jasmine Karlsson

2013-01-24 @ 23:07:36
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Johanna

hej och hejdå ;)

Svar: Hej, Hej då<3
Jasmine Karlsson

2013-01-25 @ 09:22:09
Postat av: Rebecka Andersson

Hej! Älskar att läsa och se bbilder från ditt år i USA... det får mig att längta mer och mer tills jag ska boka ett år 2015-2016 (förhoppningsvis) Har lite frågor om du vill vara så snäll och besvara:
-vad har du med dig för kamera +objektiv+tillbehör?
- Vad jobbar DINA föräldrar med? (mina säger att det bara är barn/ungdomar med rika föräldrar som kan åka och det gör mig så ledsen:( )
-Vad äter du till frukost?

KRAM

2013-01-25 @ 17:36:57
URL: http://countyourdays.blogg.se/
Postat av: Agnetha

Hej, det är klart vi läser, kollar varje morgon om du lagt upp något nytt, kram

Svar: Det är bra :D Kram
Jasmine Karlsson

2013-01-26 @ 19:43:17
Postat av: Pappa

Hejsan, skriv bara datum som rubrik tråkigt men enkelt /pappa

Svar: Får nog börja med det :)
Jasmine Karlsson

2013-01-27 @ 08:12:10
Postat av: Matilda

Hej eller något
haha bättre sent än aldrig ;)

Svar: Haha sant :)
Jasmine Karlsson

2013-02-03 @ 11:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0