13 Mars

Livet här borta är verkligen en bergodalbana. Imorse ville jag inte lämna sängen men nu 14 timmar senare mår jag toppen.
 
Jag har väldigt fullt upp här borta nu. Jag hade tänkt börja skriva inlägg om California i Lördags, men då åkte vi och kollade på när människor hoppade i en sjö, för att samla in pengar till någon välgörenhet tror jag. Var nästan 200 människor i alla åldrar som hoppade. Kände dock att det inte var något för mig. Jag hatar att frysa och kände inte som att hoppa i 0-gradit vatten skulle ge mig en positiv känsla även om jag skulle få sitta i en hot tub mindre än en minut senare.
Josi med isen som de tog upp från sjön.
 
Försökte också hitta en klänning till Prom, utan något större resultat. Har tills 13:e april på mig att skaffa en men det känns ändå som det är något jag vill ha klart så snart som möjligt. Har haft ganska fullt upp resten av veckan också. Har fått ta igen lite läxor som jag missade när jag var i Californien. Försäsongen för Track har också börjat vilket betyder att vi stannar kvar 2 timmar extra efter skolan varje dag för att träna. Hej träningsverk. Har bara varit på 2 träningar än så länge, och vi har fått göra lite vad vi vill, så jag och några tjejer som ska springa långdistans joggade/sprang runt i skolan och tränade lite abs. Inte så jättemycket men än så länge tycker jag i alla fall att det är kul!
 
Idag i skolan åkte alla Seniors iväg på något som kallades "Life Store". För ett par veckor sedan fick vi skriva upp vad vi tror vi kommer jobba med i framtiden, om vi kommer vara gifta eller inte samt hur många barn vi ska ha. Med hjälp av yrket fick vi den genomsniför hela. Det var faktiskt väldigt svårt. Med min lön köpte jag det billigaste av allting, och ändå var jag tvungen att skaffa ett deltidsjobb. Kan säga att jag är glad över våran sjukvård i Sverige, jag valde den sämsta försäkringenttliga lönen och sedan fick vi gå runt på olika stationer där vi behövde köpa mat, hus, bil, försäkringar, nöjen mm  och ändå tog den upp 1/5 av min och min "mans" totala inkomst varje månad efter skatt. Fanns också en "fate"-station där man var tvungen att dra 2 kort och på de lyckades jag också göra mig av med 1/8 av "vår" inkomst på en dator. Jag klarade i alla fall av att skaffa allting man var tvungen att ha på alla stationer, vilket vissa inte gjorde så jag får väl vara glad för det även om det innebär att jag inte har någon TV, mobiltelefon eller internet och att vi är 4 personer i ett hus med 2 rum. Hoppas att jag kommer klara mig lite bättre i riktiga livet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0