Fråga och Svar

Hej! Älskar att läsa och se bilder från ditt år i USA... det får mig att längta mer och mer tills jag ska boka ett år 2015-2016 (förhoppningsvis) Har lite frågor om du vill vara så snäll och besvara: 
-vad har du med dig för kamera +objektiv+tillbehör? 
- Vad jobbar DINA föräldrar med? (mina säger att det bara är barn/ungdomar med rika föräldrar som kan åka och det gör mig så ledsen:( ) 
-Vad äter du till frukost? 

Hej! 

Först och främst tack!

Min systemkamera är en Pentax K-x. Mitt objektiv är det som jag fick med kameran när jag köpte den, pentax 18-55. Fotar också en del med min kompaktkamera Canon Ixus 115 HS.

Ärligt talat vet jag inte exakt vilken position mina föräldrar jobbar med (dålig dotter?), men för mig har det nog inte spelat någon större roll heller. Sen jag var liten har de sparat pengar på ett sparkonto till mig som jag skulle få när jag fyllde 18. Större delen av det som vi betalade för året kommer från det konton. Resten av pengarna som jag använt här borta jobbade jag ihop under sommaren innan jag åkte. Jag hade väl ganska tur på det sättet,utan det sparkonton hade jag inte kunnat åka och alla har väl inte tillgång till ett sådant konto heller. Men jag har läst om andra utbytesstudenter som har jobbat ihop i princip hela summan som det kostar för att åka som utbytesstudent, så helt omöjligt är det inte.

Till frukost när det är skola äter jag oftast havregrynsgröt. Jag börjar tröttna lite på det men det går snabbt och håller mig mätt hyffsat länge. På helgerna går det sämre dock. Om jag är duktig äter jag en macka och lite yoghurt, annars blir det ganska ofta ett glas oboy, en "bar" nutellamacka eller i värsta fall ingenting. Är ingen större frukostmänniska egentligen, jag bara tvingar mig själv att äta när jag går i skolan för att inte gå runt hungrig. Oftast vaknar jag så sent på helgerna också att det inte är någon större del att äta en stor frukost eftersom vi äter lunch runt 12-12.30. När jag sovit hos vänner här borta brukar jag dock äta amerikanska pannkakor med syrap, eller franska riddare.

 Hoppas att det svarade på dina frågor!frå


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken fin blogg du har Jasmin! Kul att läsa om dina upplevelser i USA, vilket du illustrerar så bra med fina bilder och välskrivna texter. Tack för att jag får använda din blogg i undervisningsmmanhang. Säkerligen kommer många inspireras till att skriva och jag tror nog att en del också kommer börja drömma om ett år i USA ....

2013-02-02 @ 09:51:19
URL: http://blugg1.blogspot.se
Postat av: Carole

Man kan söka stipendium oxå. Sök på internet. Finns organisationer som hanterar sån't. Kolla även med Lions. Tror de har ett utbytesstudentprogram.
//Jasmines mamma. :o)

2013-02-04 @ 10:27:52
Postat av: Pappa

Nu saknar vi blogginlägg./pappa

Svar: Jag vet :)
Jasmine Karlsson

2013-02-06 @ 20:27:19
Postat av: Farmor o Farfar

Hoppas att du är bättre nu och kan komma vidare med skolarbetet.
Jag är pigg och Farfar halvbra men det är bra ändå.
Kram från oss.

Svar: Jaa jag är bättre nu och skolarbetet går jättebra!Skönt att höra att du mår bra och hoppas att farfar känner sig bättre.
Kramar
Jasmine Karlsson

2013-02-08 @ 18:53:39
Postat av: Olivia

Jasmine mamma är programerare???

2013-03-06 @ 17:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0