Engelskaprov

Ska ha engelskaprov imorgon på en bok som vi har läst den senaste veckan. (Här läser man ut en bok på ca en vecka i stället för en månad som i Sverige). Inget ovanligt med prov direkt, vi har 1-2 prov i veckan, men proven här borta är lite annorlunda än de i Sverige.
 
 
Ovan ser ni vad vi behöver kunna till provet. Alla personer som nämns måste vi kunna para ihop med rätt påstående. Alltså dra linjer. Samma sak med termerna. Alla platser de var på i boken måste vi kunna i rätt ordning, dock kommer namnen stå på provet, så i behöver inte lära oss stavningen eller något. 
Sen 7 frågor med korta svar, 15 sant eller falskt frågor och 30 multiple choice frågor (4 alternativ). Eftersom vi inte hade gått igenom 2 av svaren på frågorna som kommer på provet skrev hon upp det på tavlan också.
 
Sist av allt fick vi läsa de 2 essay frågorna som kommer komma på provet imorgon, och skriva ner dem om vi vill. Jag klagar inte direkt, tänkte bara visa lite av skillnaden mot Svenska skolan. Vi har inga direkta diskussionsfrågor, att veta exakt vilka platser som huvudpersonen åkte mellan är mycket viktigare. 
 
 
 
Tvingade Josi till att ställa upp som ansiktsmodell, jag tyckte det var jätteroligt, hon tyckte inte det var lika kul. Men jag tycker hon är så söt med allt skägg och sin lilla mustasch som sitter ÖVER näsan.
 
 
Förresten, 2 dagar i rad! Rekord eller?

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vad gulliga ögon... ;)

Svar: Haha visst är dem :)
Jasmine Karlsson

2013-01-18 @ 19:48:49
Postat av: Johanna

hihi söt bild :)

Fy ett sådant prov skulle jag med vilja ha, typ veta allt som kommer innan?

Kram :)

Svar: Haha tack :)Jag vet sjukt enkelt, skulle gå ut med alla MVG om det var så i Sverige! :D
Kram
Jasmine Karlsson

2013-01-21 @ 18:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0