Basket, Anniversary och Shopping!

Hade en väldigt bra helg!
På Lödagen fick jag gå upp relativt tidigt för vi skulle till skolan för att kolla på basketboll. Var 4 matcher under dagen, JV och Varsity för både tjejerna och killarna. Tyvärr var det bara killarna i Varsity laget som vann men det var kul ändå. Åkte också med Summer för att köpa en kycklingrulle och läsk (21 kr!!) på Dairy Queen och fick knappt komma tillbaka till skolan igen.
 
På Söndagen sov jag ut och skypade sedan med mina familjer. På kvällen åkte vi till en resturang knappt en timme härfrån för att fira Donalds och Phyllis 49:e bröllopsdag. 4 av deras 5 barn var också där, så det var kul. Jag åt en jättegod pastarätt med jätteräkor och något annat skaldjur som jag inte kommer ihåg vad det var, men gott var det i alla fall.
 
På Måndagen åkte vi och handlade och jag gjorde av med en del pengar. Köpte ett par nya hörlurar, en ny webbkamera och 2 tröjor. Har nu under mina 5 månader här (japp har varit här i 5 månader nu!!) tagit sönder 2 par webbkameror och 5 par hörlurar. Känns bra det där. Tröjorna var i alla fall billiga, orginalpriset var 34$ för båda, jag fick dem för 18.
 
Andra veckan tillbaka i skolan och den här veckan ska vi ha total 4 test. Väldigt enkla, men det är ju ändå lite som man måste läsa på inför dem. Ingen vila. Måste fortsätta med att säga hur mycket jag älskar mina nya lektioner, och hur mycket mer jag ser fram emot skolan nu än vad jag gjorde förra terminen. Hoppas det fortsätter så.
 
Tänkte bjuda på några olika bilder från jullovet eftersom ni inte fått några innan.
Onamia Panters JV team
Josie exhalterad över matchen.
Jag lånar Josies mössa. Typ fösta gången jag kan låna kläder av någon jag bor med. Hon har tex en svart kofta som hon inte använder, jag har försökt hitta en liknande kofta här borta men alla sitter så konstigt.

Mörk bild, men så såg i alla fall våran minijulgran ut. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carole

Fin du är i mössan!! :o) Du har väl lånat kläder av mig... iaf strumpor. ;o) Eller har du inte bott med mig?? Ha en härlig dag!! Qramix

Svar: Tack! Haha joo, men strumpor är ju bara strumpor inte kläder. Men jag har bott med dig! Du med! Kram
Jasmine Karlsson

2013-01-11 @ 08:58:19
Postat av: clara

vilken fin stjärna det var i granen!!

Svar: Det var en ängel på toppen, men det tycker jag också :)
Jasmine Karlsson

2013-01-11 @ 18:36:21
Postat av: clara

Jag menade ju att det var en ängel istället för en stjärna!!!

Svar: Okej vad bra :)
Jasmine Karlsson

2013-01-11 @ 18:38:33
Postat av: Maria

Haha åh, vad söt du är (fjärde bilden) <3

Svar: Haha tack <3
Jasmine Karlsson

2013-01-12 @ 18:41:19
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Johanna

söt du är :)visst är det kanon att låna kläder! jag har idag snott Sandras kofta :D hihi

Kram <3

Svar: Haha tack! Jaa det är det! Men mina syskon hemma börjar växa om mig också så...
Kram :D
Jasmine Karlsson

2013-01-15 @ 18:22:02
Postat av: Farmor & Farfar

Hej Jasmine!
Roligt att du trivs i Minnesota. Vi tänker på våra gamla släktingar, som var i Colorado och Chicago, för ca 90 år sedan. Maria ,Håkans kusin, var i Seattle, som 20 åring.
Vi har en julgran, med nya skott på, det längsta är 9 cm.Farfar mätte det i kväll.
Kram från oss.


Svar: Hej!Hoppas ni har det bra där hemma, hörde att det var kallt där också.
Visste inte att jag hade släktingar på vår sida också. Mamma har sagt att mormor har några kusiner eller liknande i Minnesota.
Kramar
Jasmine Karlsson

2013-01-18 @ 19:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0