Prom!

Blogg.se började äntligen fungera för mig igen den här helgen, så äntligen kan jag blogga igen!
 
Tiden går fort och det är nu mindre än en månad kvar tills jag lämnar Minnesota och beger mig hem till Sverige igen. EN MÅNAD! Känns sjukt konstigt och det gör mig lite ledsen. Ska bli otroligt kul att få komma tillbaka till Sverige och träffa alla människor jag saknar, få tillbaka lite mer av min frihet och få se barmark, men samtidigt vet jag inte när/om jag kommer tillbaka hit, och om jag gör det så kommer inte människorna vara kvar heller. Är helt jättekonstigt. 
 
Det där med barmark, jaa vi har fortfarande lika mycket snö nu som i Januari. Önskar att jag kunde säga att bilderna nedan är från Februari eller någon mer vintrig månad men nej, de är tagna här och nu. Det gör mig lite deprimerad. Vill ha vår och blommor och varmare väder. Hade inte riktigt förväntat mig att få uppleva en längre vinter än vad jag är van vid när jag bestämde mig för att åka till USA. Men det är som det. Vet inte om jag har skrivit det innan, men förra året hade de 20 grader redan i mars och knappt någon snö på hela året. Hade varit lite bättre om det hade varit så i år istället. 
Inte bästa kvaliten på bilderna men visar i alla fall hur mycket snö vi fortfarande har.
 
Förra helgen hade vi i alla fall Prom. För min del var det väldigt lyckat förutom att musiken var dålig, men tyvärr verkar det som om de flesta inte höll med mig om det. Gick upp tidigt på morgonen för att åka till Brainerd och få mitt hår fixat. Tog ca 1,5 timme för mig och Josi tillsammans innan vi återvände hem för lite mat. Sedan kom min baldejt, Zac och Lan och hämta upp mig och Josi. Körde oss till Mia där vi fick vårat smink fixat. När vi klara med sminket fixade vi naglarna, kollade på film och väntade på att några andra par skulle komma och ta kort tillsammans med oss. Klockan 5 åkte vi mot skolan där vi fick rösta vilka vi ville skulle bli Prom-Queen och Prom-King. Sedan ställde vi upp oss i led två och två för att visa upp oss för alla föräldrar mm som satt ute i gympasalen för att ta kort. Temat för prom var "A night in "O" Vegas" och jag tycker att de hade gjort ett jättebra jobb med dekorationerna. Kände knappt igen gympasalen. När alla hade gått igenom gången och stod uppställda utsåg de drottiningen och kungen vilket blev Alexandra och Caleb (Säger inte er så mycket, men för mitt egna minne). Fick god mat bestående av Pasta, Lasange, kyckling, massor av frukter. Fick en presentbox vid bordet innehållande ett halsband och en kortlek i väntan på att alla ätit klart (vårat bord fick ta mat först) blev det kortspel. Lyckades få ner lite tårta också även om det var svårt efter all god mat. Duktig som jag är lyckades jag även spilla cider över min klänning, så den fick några riktigt vackra fläckar på sig. 
 
Sedan var det dans men som jag sa tidigare var det inte så jättemycket att hurra för. Våran "DJ" eller skolans körledare spelade låtar som de flesta inte kände igen och som var svåra att dansa till. Han spelade inte många av de låtarna som förslogs till honom heller. Det förstörde stämningen lite men vi försökte ha kul ändå. Var också 2 konstnärer där som ritade av oss i överdrivna drag. Blev avritad med två tjejer och en av tjejerna har den nu, men ska försöka få en kopia av den.
11 var själva balen över, vi fick T-shirtar och bytte om till Shorts att ha på "after-promparty:t". Fick 2000$ i fejkpengar att spela poker och massor av andra spel som jag inte har någon aning om vad de heter för att försöka öka summan pengar vi hade. Fanns också någon typ av uppblåst boxningsring och uppblåst ställning med en sån där mekanisk tjur som man försöker sitta kvar på så länge som möjligt.
Hann inte spela speciellt länge innan en hypnotisör kom. Ca 20 personer fick sätta sig på stolar och bli hypnosta(?). Jag var en av dem, men det funkade inte så jättebra för mig så jag gick och satte mig i publiken tillsammans med ett antal andra personer efter ett tag. Det var i alla fall sjukt roligt att se på. Tror att vissa fejkade, men vissa var verkligen inne i det. Pratade med Mia efteråt och hon trodde att hon kom ihåg allt och fejkade allt, men när vi berättade vad hon hade gjort kom hon bara ihåg typ 1/3 av det. 
Hittade en video med en del av det. De bästa delarna är inte med, men det visar lite hur det var i alla fall.
 
 
Efter lite mer än en timme var det klart och vi gick tillbaka till att spela poker mm. Har här med lovat mig själv att aldrig spela på riktigt för riktiga pengar, för sämre spelare får man leta efter. I slutet hade jag i alla fall 2300$ som gav mig 5 biljetter. Varje biljett kunde man lägga i olika papperspåsar för att vinna priser. Det var bland annat 4 TV:s, 1 Ipod, En Nook, 2 stora stolar mm. La alla mina biljetter i påsen för att vinna Ipoden eftersom den var i princip det enda som jag ville ha som jag faktiskt kan ta hem till Sverige igen. Vann tyvärr inte, men alla fick priser så jag fick ett presentkort på Dairy Queen för 10$ och ett på ett glasstället vid namn Cold Stone för 15$.
Lite efter 4 var det över. De flesta halvsov på golvet i Gympasalen. Åkte hem till Mia och vi gick och la oss lite efter 5.
Vaknade runt klockan 2 dagen efter och tillbringade hela dagen med att se på film. Phyllis skulle komma och hämta oss men eftersom det var i princip snöstorm så fick vi sova över en natt till.
 
Så tänkte skriva varför många var besvikna. Varje år är det the juniors - 11-klassarna som står för att fixa prom. Årets juniors hade en väldigt liten klasskassa vilket betydde att de fick dra in på många saker. Prom brukar vara på ett annat finare ställe än skolan, de brukar ha en bra DJ som spelar bra musik och de brukar ha många fler bättre priser. (Typ 10 TV:s istället för 4, 5 Ipods istället för 1 osv). Seniorerna har en väldigt stor klasskassa så förra årets prom var otroligt lyckad (vad jag har hört) så eftersom det var en så stor skillnad blev många besvikna. Det rörde inte mig så mycket dock, men flera sa att de önskade att jag hade varit med förra året i stället för att det var så mycket bättre.
 
Så det var min första och sista Amerikanska bal. Visste inte vad jag skulle förvänta mig, men det översteg de små förväntningarna jag hade väldigt mycket. Måste säga att min baldejt var väldigt bra också. Blev sjukt uppvaktad. Tror heller aldrig att jag fått så sjukt många komplimanger som jag fått den kvällen. Flera sa att de knappt kände igen, men jag vet inte riktigt om jag ska ta det som en komplimang eller inte.
 
Tog inga bilder själv från balen men tänkte att ni ville se några av dem ändå, så jag lånade de här från Mia! Ska också försöka få några skickade till mig av andra människor.
 
Fick nyss ett samtal om att skolan imorgon är inställd på grund av all snö. Ska tydligen snöa hela natten så jag får sovmorgon imorgon! På Lördag ska jag sova hos Mia för tidigt på Söndag morgon åker vi till Minneapolis och stannar där tills på Måndag. Hoppas bara att det inte fortsätter snöa så att vi kan ta oss fram utan vinterdäck.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0