Caitlyns sweet 16

Tillbringade en mycket bra helg i en stuga utanför Duluth. Caitlyn fyllde år så hennes värdfamilj bjöd över oss till deras stuga. Åkte hemifrån klockan 12 och åkte bil 1,5 timme till Hinckley där vi mötte upp (säger man så?) Caitlyn och hennes värdmamma. Åt lite mat där (hamburgare, har tappat räkningen på hur många jag ätit den senaste månaden) innan vi satte oss i bilen till Deluth vilket tog yttligare 1,5 timme. Där träffade vi några andra utbytesstudenter från Kazakstan och Tyskland. Körde vidare mot stugan som låg vid en sjö, otroligt fint var det. Under dagen bjöds det på tårta, och lite lekar. På kvällen satt vi runt en lägereld, Caitlyns värdbror spelade Ukulele och vi sjöng och åt Smores. Mysigt! Sedan bastade vi och vissa modiga badade. Haha fattade verkligen inte vad de menade när de skulle förklara vad sauna var först.
 
Caitlyn och Josi som kommer från storstäder tyckte det var häftigt hur väl man såg stjärnorna där ute, de var fina men inget som jag inte sett innan liksom, så olikt det kan vara på olika ställen! Åt pizza och gick inte och la oss för sent. Dagen efter fick vi amerikanska pannkakor och bacon till frukost. Hann inte göra så mycket mer innan det bar av tillbaka till Deluth igen där vi sa hej då innan Caitlyns värdmamma skjussade tillbaka mig och Josi till Hinckley där vi skulle möta Donald och Phyllis igen. Innan det stannade hon dock och visade oss vissa delar av staden, sjukt fin. Är lite lätt avundsjuk på Caitlyn som får spendera sina 10 månader där! Dock var det otroligt backigt eftersom det ligger på en kulle, de kallade de mini San Fransico, men har ju inte varit där så skulle kalla det mini Wellington. 
 
När vi träffade Donald och Phyllis igen åt vi innan vi åkte till Donalds brorson som bor i Wisconsin. Har alltså varit i 4 olika delstater i USA nu! Var sjukt trött när jag kom hem sen igen.
Caitlyns fina glasstårta!
Caitlyn med hennes tårta!
Sjön som stugan låg vid
Några badade...
Josi och mat, "blå" eller egentligen svart nacho-chips.
Fin kväll!
Siluett.
Vi som stannade över, var 3 tjejer till men de åkte hem på kvällen. Jag, Iroda, Caitlyn och Josi.
Duluth är en hamnstad så många skepp som kommer och går.
Jag och Josi i Duluth
Iroda, Josi, Noah, Caitlyn och Jag 
 
 
Just det måste bara tillägga att jag bjöd på chokladbollar som jag hade bakat och Djungelvrål. De gillade chokladbollarna men spottade ut djungelvrålen, fick äntligen den reaktion på det som jag ville se! De andra har inte gillat det men de gjorde inte några större miner heller...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lät jättemysigt!!! och kul med djungelvrålen, hihi :D

Svar: Det var det med :D Och önskar att jag hade filmat det så att ni också fick se, men tänkte inte riktigt så långt :)
Jasmine Karlsson

2012-09-18 @ 20:20:44
Postat av: Agnetha

Så kul att läsa vad du gör, bilderna vid sjön skulle lika gärna kunna vara sommen:-)) Hoppas vi kan skypa i helgen, miss you

Svar: Haha visst skulle de! Saknar er också, men vet inte om jag har tid att skypa i helgen, kan på kvällarna men är ju lite svårt med tidsskillnaden! Smsar när/om jag kan :)
Jasmine Karlsson

2012-09-19 @ 15:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0