10 things

  • Bakar Pumkinpie som vi ska sälja i skolan på Interior design lektionerna. Mycket roligare än att rita hus! 150 pajer ska bakas på 3 dagar (6 andra klasser som bakar dem också).
  • En lista har satts upp runt om i skolan på alla som har A i alla ämnen och Alla som har minst B i alla ämnen (2 seperata listor). Tycker det är jättekonstigt, skulle aldirg hända i Sverige.
  • Har en uppsats som ska vara inlämnad på Onsdag som måste vara på 10 sidor. Om man har mindre antal sidor försvinner 10% av betyget för varje sida man missar. Vadå kvantitet framför kvalité? 
  • Har redan börjat pyntas för fullt på vissa hus här borta, inte riktigt vad man är van vid med alla ljus som blinkar i olika färger och uppblåsta tomtar och renar i naturlig storlek på gräsmattorna
  • Kan fortfarande inte släppa att amerikanarna tycker det är helknäppt med ketshup på pasta.
  • Ska gå och kolla på Breaking Dawn i veckan (förhoppningsvis). Här kostar det 8$ för filmen dvs ungefär 50 kr. 
  • Filmerna som går på bio här visas 2-4 gånger varje dag i flera veckor. Bion ligger utanför Onamia som är otroligt mycket mindre än Tranås där man har tur om en film visas 4 gånger totalt.
  • Äter för närvarande lunch i ett av klassrummen med några andra tjejer, finns micro i klassrumet bredvid vilket betyder att jag nu kan äta varm RIKTIG mat i skolan.
  • Fick jordgubbar idag under lunchen av våran vikarie. GOTT!
  • Äter efterätt här ibland, åt en jättegod mintchokladpaj förut. Nyttigt? Nej men otroligt gott!
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hejsan,bra att du har bra fart på bloggandet.....jag kollade Ica-banken idag jag måste gjort något fel tidigare så idag har jag fört över 18000:- från ditt konto till Ica kortet du kan smsa Conne när du ser pengarna. Nu sitter jag på ett slitet hotel i Falun ingen snö 7 grader varmt. Ha det gott //Pappa

2012-11-20 @ 19:31:01
Postat av: Johanna

haha ofta de sätter upp listor!

Fina bilder speciellt den längst ned!

Kan du inte lägga upp bilder på huset inuti där du bor? och på andra hus med julpynt? :)

kram

Svar: Haha jag vet det är jättekonstigt!Tack så mycket, ska försöka fixa det snart, förlåt att jag är så seg :/
Kram <3
Jasmine Karlsson

2012-11-21 @ 21:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0