If you never try you never know

Händer egentligen inte så jättemycket på utbytesfronten  men ville skriva av mig lite än då.

 

De flesta inbetalningarna har betalats in, har bara en kvar som ska betalas innan Juni. Har även tid inom de närmaste veckorna för min Hepatin B spruta.

 

Avresemötet i Göteborg var faktiskt väldigt intressant. Fick reda på en del ny information men också många saker som jag redan visste sedan tidigare. Det som var mest intressant var nog att lyssna på de 3 föredetta utbytesstudenter som berättade om deras år. Det som fastnade mest på min hjärna där var att någons värdpappas favoritgrönsak var tydligen pommes! Helt sjukt, ska bli intressant att se hur min värdfamiljs kostvanor är, hoppas de inte är för extrema åt något av hållen. Fick också ett tjockt kuvert fullt med information, bland annat information om visum, föräldrarhandbok, och handbok för utbytesstudenter. Så nu gäller det att fylla i all information för visumet.

 

Har även fixat papper för att jag ska få studieuppehåll, så nu gäller det bara att få dem påskrivna och klara.

 

Annars då? Gick från frisören igår och för första gången någonsin (vad jag kan minnas) gick jag därifrån onöjd. Blev jättebra i början när allt slitna hade klippts bort men sedan när jag skulle klippa upp det blev det bara kort. Alldeles för kort för att jag ska trivas med det, så nu blir det tofs de närmaste månaderna! Skämt åsido, men det är bara hår förr eller senare växer det väl ut igen. Även om när det gäller mitt hår är senare.

 

Har en del inlämningar och prov nu de närmaste dagarna bland annat i engelska och spanska. Får väl kämpa på och hoppas på det bästa, det är ju trots allt bara 38 dagar kvar till sommarlovet.



I brist på annat: Bild på mitt hår från förra sommaren, när det var så pass långt att jag kunde ha det i en fläta.

Kommentarer
Postat av: elin

så fint hår! :)

2012-05-16 @ 18:19:27
URL: http://www.elinpalm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0