Skolan

På våra fotografilektioner är det meningen att vi ska gå runt i skolan och fota abstrakta foton, men eftersom vi inte får gå utanför dörrarna till skolan och korridorerna mest består av skåp finns det inte så jättemycket att fota, så passade på att foto lite hur skolan ser ut istället!
2 olika korridorer, byggnaden består av en stor kvadrat med klassrummen utåt, korridorerna mittimellan och gymmet i mitten av skolan. Så är inte speciellt svårt att hitta.
Ett av klassrummen, har ingen lektion här inne men måste bara påpeka att stolarna är så sjukt osköna.  Får typ ont i ryggen av att sitta på dem, + att borden är väldigt låga. De som är långa får knappt plats med benen heller, men jag lider inte direkt av det problemet. 
Typ ett konstrum där jag också har mina fotografilektioner. 
 
Får läxor varje dag här borta, är egentligen väldigt lätta läxor men eftersom det är på Engelska försvåras det en hel del. Men har ju som tur Studie Hall andra timmen så får lite läxor gjorda där.
Favoritämnen här borta, Interior design, Senior economics, och Algebra II. Har bra lärare i alla de ämnerna. Studie Hall och Digital Photograph är oftast bara segt för att jag inte har något att göra. Men har en del personer att prata med i Digital Photograph. Ska lämna in en bild på Torsdag och 30 bilder på Tisdag, så har fotat lite idag, den bilden som ska in på Torsdag är ett självporträtt så här blev det:

Tog bara 2 kort för orkade inte anstränga mig supermycket, men det får bli okej.
Engelska är svårt! Gillar läraren men får läsa svåra texter som läxa och sedan svara på frågor. Tog mig en timme ikväll att läsa texten och slå upp vissa ord jag inte förstod (tack och lov för google translate). 
 
American Studies är okej, får en hel del läxor där att svara på frågor, mycket svåra ord här också men är lite enklare att tolka. Hade prov i det idag. 6 frågor med a,b,c,d alternativ, sedan skickade man runt pappret och så fick någon annan rätta. Hade alla rätt och läste bara igenom texten lite snabbt på min studie hall 2 timmar tidigare. 
 
Idag hade volleybollaget sin första match så alla som spelar volleyboll hade på sig jättefina kläder, typ klänningar eller kjolar + klackar. 
 
Hade min första träning igår, det gick väl... okej. Skulle prova och serva, kom halvvägs fram till nätet. Är lite öm i armarna idag också. Men de är sjukt duktiga, och då kollade jag ändå bara på de i Junior Varsity och de som är yngre än dem. (Varsity är det bästa laget). Får se hur det går, fick lära mig hur man håller och server "rätt" iaf så fick öva lite på det. Fattade inte så mycket av övningarna men gjorde mitt bästa så det är väl bara att köra på!
 
Nu ska jag sova. Får se när jag skriver nästa gång, när jag har träning (som jag hade igår) hinner jag inte skriva eftersom jag inte kommer hem förrens 7 och sedan ska jag äta + ducha och plugga. Men går ju som sagt bara i skolan 4 dagar/veckan.
 
PS om ni hittar stavfel får ni gärna rätta mig. Är för trött för att korrektutläsa. Eftersom min autostavning inte funkar.

Kommentarer
Postat av: Johanna

HEJ Jasse! har tittat igenom din blogg igen ser kul ut! Verkar som om du har det riktigt bra kul ämnen men om man bortser från Algebran kanske, haha ;) och lycka till med Volleybollen! kramar i massor <3

Svar: Hej :) Algebra är okej, men Amerikansk historia kan bara försvinna någonstans. Förstår inte hur någon kan tycka att historia är kul/intressant ;) Är "mindre bra" på vollwybollen men det går nog framåt, I oktober kommer jag helt klart vara lagets stjärna :D Kram <3
Jasmine Karlsson

2012-09-01 @ 08:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0