Sen senast

Händer egentligen inte så jättemycket här ute, än så länge. Jag äter, spelar kort, skypar ibland och tränar. Men idag var vi inne i en av de större städerna, St. Cloud blev det idag med ca 59 000 invånare. Handla body lotion, strumpor och min första Ben & Jerry's här! Phyllis och Donald tyckte att den var dyr och blev jättechockade när vi sa att en burk kostar dubellt så mycket i Europa!
 
När vi var färdiga inne på Walmart blev det lunch på KFC, buff'é och de hade potatismos! Gott. Har också köpt en mobiltelefon här, och måste bara få klaga lite på deras system med telefoner här. Man köper först en telefon (som är relativt billig, min är en dålig telefon om man jämför med min HTC, den är som generationen tidigare med telefoner dvs utan internet och med en kamera på 1 megapixel. De har inga typer av kontantkort utan man köper allting för en månad i taget, och det lägsta beloppet som jag kan ge per månad med min telefonoperatör är 30 $ i månaden!! (Ca 210 kr/ månad) då får jag 1000 samtalsminuter, 1000 sms och 30 mb data som jag inte kan använda pga kan inte använda internet på mobilen. Kommer aldrig använda upp så där mycket på 30 dagar, snarare på 6 månader. (Överdriv men ni fattar.) Borde väl ändå finnas något lägre alternativ? Jag kommer alltså få betala 30 $ för kanske 1/10 av det där, vilket blir väldigt dyrt.
 
Så är väl inte jätteglad över det, men jag måste ju ha en mobiltelefon. Får trösta mig med att allt annat är billigt istället. 
 
Imorgon är första dagen i skolan, ska bli kul att få göra något än att bara vara här ute på landet. Ska förmodligen börja spela Vollyboll också, men ni får veta om det mer längre fram (när jag fått reda på mer). 
 
Har varit trött efter att åkt bil ca 2 timmar idag (fram och tillbaka till St. Cloud) somnade nästan i bilen på väg hem. Gillar inte att åka bil långa sträckor. 
 
Känner att detta kom som ett väldigt negativt inlägg men jag har det egentligen väldigt bra här, även om allt är lite segt just nu. Men ni får läsa om min första skoldag imorgon, det blir nog lite roligare! Bussen går härifrån 07.18 så måste upp typ 6.15 imorgon.
 
Lite bilder:
Vad jag och Josi spenderar dagarna med.
Inte så varmt här ca 22 grader igår, hörde att det var varmare i Sverige!
Lite av gården.
Kom inte riktigt överens med dörrhandtagen/knopparna i början. 
Jag och min nya telefon - den ser mer avancerad ut än vad den är.

Kommentarer
Postat av: Sandra - Breakaway

Är din svenska telefon operatörslåst? Annars hade du kunnat använda den. Det gjorde jag, jag köpte bara ett simkort och jag tror att jag har samma plan som du, om du har T-mobile. När månanden är slut ska jag byta till en annan plan som kostar lika mycket på walmart.com men som har mer surf och färre minuter/sms.

2012-08-21 @ 04:23:51
URL: http://www.breakaway.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0