"Bless you"

Usch har fått en förskyldning, nyser hela tiden och alla säger "Bless you". Hade ont i halsen igår och idag men nu börjar det gå över efter en kopp med te. 
 
Ska försöka dra min andra skoldag på High school. Först måste jag bara säga att våran rektor är så [sätt in ett positivt verb här], varje dag står han vid ingången med världens största leende över hela ansiktet och hälsar på alla elever med en high five!
 
Idag hade vi alltså våra riktiga lektioner så som vi ska ha dem varje dag. Har fått ändra mitt schema lite vilket jag är glad över, har droppat Biologin som egentligen var en obligatorisk klass(?) istället är mitt schema nu:
 
Interior design
Study Hall
Senior economics
Digital Photograpy
American Studies
English 10
Algebra II
 
Hade som sagt Interior design först, fick i princip läsa 6 sidor ur en bok (gick bra relativt simpel engelska) sedan skriva av en "pyramid" och skriva vad vissa tjocka ord i texten betydde. Fick också kolla på en snabb film om skolmaten i Minnesota (de har infört nya regler om den i år). Vår lärare tycker klassen är tråkig just nu, men säger hela tiden att det kommer bli roligare när vi gått igenom the basics.
 
Nästa timme stod jag att jag skulle ha Art, men eftersom jag skulle ha Digital Photograph istället gick jag till våran studievägledare så fick han ändra mitt schema, vilket ledde till att jag fick studie hall andra timmen. Gick i princip ut på att sitta i klassrummet 61 min och stirra rakt ut i luften, men har fått lite läxor idag så kan göra dem imorgon på den timmen!
 
Senior economics, först samlades alla seniors i "gamla kafeterian" där det var lite snack om framtiden, "att inte stänga några dörrar" att vara en bra förebild för 7-8 klassarna mm. Gick tillbaka till klassrummet och måste säga att jag gillar våran lärare i den här klassen (hon kommer också bli min coach på volleybollen). Hon är inspirerande och lägger fram sakerna på ett bra sätt. Pratade om våra mål, hur man kommer dit osv. 
 
Digital photograph hade jag inte 4:e perioden, för på mitt schema stod det inte att jag hade det förrens den 5:e perioden. Så i stället hade jag Biologi den timmen. Gillade läraren i den klassen, men kolla i biologi boken och fattade typ var tioende ord. Tycker biologi är jobbigt i Sverige med alla komplicerade ord,så skulle aldrig klara den här på engelska. Fick ett papper med frågor som vi skulle svara på, fattade frågorna för de var ganska enkelt formulerade, men hade svårt att få nerformulerat vad jag ville svara.
 
Lunch! Fick sitta med några seniors från volleybollaget, åt på typ 5 minuter max. Lite potatismos, kalkon? och 1/2 banan bestod dagens lunch av. 
 
5th hour, gick runt och letade efter Digital Photography men hittade det inte eftersom det var timmen innan, så fick gå till studievägledaren igen och fick American studies vilket är i princip samma sak som amerikansk historia. Bättre än biologi iaf. Böckerna är sjukt tjocka och stora, får ta en bild någon dag när jag har med dem hem.
 
English. Läraren ställde en "månadens fråga" så skulle man skriva ett utförligt svar på den. Sedan diskuterade vi den. Handlade om Sucess. Gjorde sedan ett slags "test" om reglerna för bussar, först läste vi ett papper, sedan fick vi ett papper som det stod påstående på och så skulle man svara T/F på dem. Lärarens "assistent" läste upp frågorna högt och nickade om det var sant, och skakade på huvudet om det var falskt. Är väl inget direkt seriöst test (hoppas jag) men det värsta var att några personer faktiskt svarade fel på vissa frågor.
 
Matte, fick göra något test. 4 frågor på engelska om termer som jag inte kunde men en tjej hjälpte mig med dem. På de andra frågorna fick jag full pott! (Man skickar bak sitt papper ett steg så får personen bakom rätta.)
Gick igenom några nya saker som jag inte haft innan så det känns bra, var inte så svårt för läraren förklarade bra, eller ja hade typ en bra powerpoint presentation som förklarade bra. Gillar den läraren också (som typ alla andra). 
 
Efter skolan ringde ut frågade vollybolltjejerna om jag skulle vara med och träna idag, hade inte med mig kläder och hade inte fått så mycket information så hon drog med mig till tränaren som sa att det saknades några papper men ska ta med dem imorgon. När jag pratade med tränaren så tog det lite tid så när jag kom ut hade min skolbuss redan åkt iväg! Som tur var stod rektorn utanför så han sa till en av bussarna som stod kvar utanför skolan att kalla tillbaka bussen så den kom tillbaka efter ca 5 minuter. Ingen större skada skedd men inte så jättekul. 
 
Tar ca 30 minuter till och från skolan så måste skaffa små inear-hörlurar, hittar inte mina trots att jag vet att jag ska ha dem här, hade dem iaf på flygplatsen i Minneapolis :(
 
Är sjukt stolt över migsjälv, för jag fick upp mitt skåp alla gånger jag försökte idag förutom en! Framsteg!! Och de 4 minuterna mellan lektionerna funkar faktiskt bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Dock hinner jag inte gå på toa, det får jag göra på lunchen.
 
Kommer hem ca 16.40 varje dag, så när vollybollträningarna börjar kommer jag nog inte komma hem förrens 6-7 beroende på hur långa träningarna är. Kommer nog leda till mindre eller iaf kortare inlägg, men det sista gör nog inte så mycket för jag känner att jag skriver alldeles för mycket!
 
Åt iaf vid "the corner" ikväll igen eftersom Phyllis jobbade sent. Har "bara" 2 dagar ledigt den här helgen eftersom vi ska vara lediga nästa fredag så då måste vi gå i skolan på Måndag istället. Men det leder till 4 dagars ledighet nästa helg!
 
 
 
Måste också säga att jag underskattat Marabou mintkrokant när jag bodde i Sverige. Så gott!!
Mintkrokant som tyvärr snart är slut, bara 1,5 rad kvar :(
 
Kort på soluppgången från i Tisdags, var finare i verkligheten än på bild.
 
Haha blev visst inte mycket kortare än gårdagens inlägg, om det ens är kortare? Vill bara tacka för era kommentarer som jag tiggde till mig. Blir så mycket roligare att blogga med dem! Kram

Kommentarer
Postat av: Maria

Varför är det så udda tider...? 4 och 61 min, kan de inte bara ha en timme och 5 minuter? Haha:P

Svar: Haha jag vet, så himla onödigt. Det jobbigaste är när man är färdig med allt, men man får inte lämna klassrummet förrens klockan ringer så man bara sitter där och stirrar ut i luften.
Jasmine Karlsson

2012-08-23 @ 18:28:48
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Tilda

Det är jätte kul med långa inlägg så säg inte att det kommer bli jobbigt för oss att läsa för det är det inte :D måste bara säga, coach* inte couch ;)

Svar: Haha tack för din kommentar, och har rättat det nu :) såklart det är tränare och inte soffa :D
Jasmine Karlsson

2012-08-23 @ 22:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0