Auktion

Hej!
Idag var dagen som Donald (min värdpappa) har förberett sig inför minst 1 vecka. Auktionsdag! Han har jobbat med att ställa alla maskiner, traktorer och anda bondesaker som jag inte har någon aning om vad det heter. Kan säga att det kom en del folk till gården. De höll alltså auktionen här utanför huset på deras mark.
Vår granne Kaylene (yay jag har lärt mig hennes namn!) kom förbi och hon jag och Josi gick runt på aktionen tillsammans och det regnade en del. 
 
Kan säga att han som ropar ut precis på sakerna pratade sjukt snabbt, seriöst när jag kom ut så tänkte jag "vem är det som joddlar egentligen?" Hörde verkligen inte vad han sa, men de andra verkade göra det eftersom Donald fick nästan allting sålt! Har en video här nedanför där ni kan höra hur han pratade. Tog tyvärr inga bilder, hade inte min kamera med mig ut, utan filmade med min mobilkamera som tar värdelösa kort. Tror videon visar en del ändå.
  
 
Annars har jag skypat lite med min familj hos pappa, ätit mat, kollat på "A walk to remember" med Josi. Den filmen får mig alltid att gråta :(

Imorgon ska vi till Pierz till någon Oktoberfestival, ska ha med mig kameran dit! Har även varit förskyld nästan hela veckan, men börjar bli bättre. Måste bli bättre till min första träning med volleybollaget! Kommer vara sämst, men förhoppningsvis blir jag väl bättre efter ett tag!
 
I Fredags hade jag min andra lektion i Digitalt fotografi, kommer tydligen få en hel del uppgifter i den klassen på olika sätt vi ska fota och varje skoldag ska vi få ett ord, och så ska man tolka det ordet med hjälp av ett foto. I slutet av veckan ska man lämna in 5 olika fotografin som var och en de olika orden vi fått. Låter kul men blir nog en del jobb med det eftersom det bara är ett sidoprojektet och det andra är mycket större. 
 
See you later!
 

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Underbart, det låter som han håller i ett bönemöte, snacka om att prata fort

Svar: Haha jaa, och ni säger att jag pratar snabbt ;) Måste nog öva lite för att komma upp i hans nivå!
Jasmine Karlsson

2012-08-26 @ 08:29:03
Postat av: Maria

haha, men tjena vad snabbt han pratade... x)

Svar: Haha jaa eller hur :D
Jasmine Karlsson

2012-08-26 @ 11:39:19
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Tilda

HAHAHAHA va kul det låter på videon! haha! Fattade verkligen inte vad han sa, lät som en rapplåt eller något xD

Svar: Haha jag vet!! Blev sjukt förvånad när jag gick ut och hörde det!! xP
Jasmine Karlsson

2012-08-26 @ 13:51:30
Postat av: Caroline

Haha, vad roligt det lät! man hörde ju inte alls vad han sa ;-)

Svar: Haha eller hur :)
Jasmine Karlsson

2012-08-26 @ 14:32:32
Postat av: Carole

Haha, lät mer som en islamsk bönestund än en amerikansk aution. Krya på dig mitt älskade barn!!! Hoppas att du får kul på oktoberfestivalen. Puss mamma

Svar: Haha visst gjorde det? Mår bättre nu så din krya på dig hälsning hjälpte nog :) Kram
Jasmine Karlsson

2012-08-26 @ 15:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0