Pulkaåkning!

Efter att ha sovit hos Mia förra helgen och fått en underbar frukost hämtade Summer upp oss och vi åkte hem till henne. Eftersom det fortfarande var ganska tidigt (Mia skulle åka iväg för att se en brottningsmatch så vi kunde inte stanna där så länge på morgonen) så låg vi mest och kollade på TV och slappade ett par timmar. Sedan åkte vi iväg till en backe som låg bara några kilometer från där jag bor härborta. Vi åkte liite pulka, gjorde en snöko, klappade riktiga kor, åt underbar lasagne, åkte på en matta efter en snöskoter, hade snöbollskrig, drack varm choklad och provade en hel del godsaker som smores, samma mintchoklad som från bröllopet och polkagrisar. Hände nog mer saker men inte som jag kommer ihåg. Var en väldigt rolig dag i alla fall. Kommer inte ihåg senast jag var ute en hel dag - har ju varit så kallt hela tiden men då var det runt 0-5 grader tror jag. 
Eftersom jag inte har ordentliga vinterkläder här borta förutom jacka så fick jag låna termobyxor och skor av Summer. Slutade med att jag fick låna ett par skor som påminner lite om moonboots. De var hur lätta som helst men det kändes nästan som man gick på marken. De var väldigt varma i alla fall, bara en liten annorlunda känsla.
Summer och Josi
Kalv som var lite skygg.
Josi och Summer i backen.
Josi med flera småbarn bakom skotern.
Summer på hörnet, jag och Josi
 
Rolig dag, hade dock hellre åkt på snöskotern istället för bakom den. Är ganska sjukt hur många som har snöskotrar här bort förresten. Är speciella skoterspår runt kanterna av vägarna och vart man än går så ser/hör man alltid en skoter. Hoppas jag får möjligheten att åka på en innan all snö försvinner. Snöskotrar är väl en av de bättre sakerna med vintern. 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Å vad jag tycker om namnet Summer:')

Nejmen. Jag vill oxå åka bakom en skoter. Gud vad roligt:D

Svar: Far val saga det till henne! Hade hellre akt pa skotern men det var ganska kul anda. Ramlade dock av i slutet...
Jasmine Karlsson

2013-03-02 @ 20:00:37
Postat av: Pappa

Håller med ang. Skoteråkning förra helgen körde jag 12 mil med skoter, det är riktigt kul vi pimplade lite också och fick ca 20 bäcköringar och abborrar. Hoppas du har kontraster med vädret där du är i dag, dvs mycket sol och värme.
Ha det bra//pappa

Svar: Ah vad kul! Jaa Kalifornien var helt klar varmare :)
Jasmine Karlsson

2013-03-03 @ 08:29:03
Postat av: Anonym

Håller med ang. Skoteråkning förra helgen körde jag 12 mil med skoter, det är riktigt kul vi pimplade lite också och fick ca 20 bäcköringar och abborrar. Hoppas du har kontraster med vädret där du är i dag, dvs mycket sol och värme.
Ha det bra//pappa

2013-03-03 @ 09:42:10
Postat av: Carole

Härligt det ser ut!! Som hemma. Bilden med skotern på kan ju lika gärna varit tagen här. Vi har fortfarande snö men den börjar gå bort. Plusgrader på dagarna o minus på nätterna. Skönt att du kommer ut lite. Kramizar

Svar: Visst gor det! Onskar att vi hade mer plusgrader har borta också. Kram
Jasmine Karlsson

2013-03-04 @ 20:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0