California

Detta kommer bli en hel del inlägg. På 6 dagar hann vi göra helt otroligt mycket saker och jag har tagit massor av bilder. Har gått igenom och fixat bilder från de 2 första dagarna som jag vill lägga upp. Det var 57 bilder. Då var det ändå inte de dagarna som jag tog mest bilder. Så jag hoppas ni tycker det är kul att se bilder. Här kommer de första 7 med text.
 
På morgonen hade jag ställt klockan på straxt efter 5 och hoppade upp ur sängen, åt en snabb frukost och satte mig i bilen på väg till flygplatsen. Phyllis syster Lois släppte av mig precis utanför dörrarna till flygplatsen eftersom det inte fanns någon bra plats för henne att parkera på. Jag var alltså helt själv igen på en flygplats för första gången på 6 månader. Jag hade checkat in mina väskor redan kvällen innan så jag lämnade bara in min resväska, gick igenom alla kontroller och började gå mot min gate. Frukosten jag hade ätit hade inte varit speciellt stor så jag försökte hitta något ställe som sålde mackor. Istället hittade jag ett ställe som sålde frozen yoghurt vilket jag tyckte var en jättebra andra frukost. Det visade sig att jag hade rätt. 
Efter någon timmes väntan som jag spenderade framför en Ipad som man fick använda gratis på flygplatsen fick första klass passagerarna börja boarda. Började röra mig bort mot Gaten och hittade min regionala representant och en annan utbytesstudent som också skulle till Kalifornien. 
Fick (fönster!)plats på flygplanet bredvid en utbytesstudent från Danmark. Båda hade gått upp tidigt på morgonen så vi sov oss mest igenom flygresan, men vi var båda väldigt peppade på att lämna snöiga Minnesota för soliga Kalifornien.
När vi kom fram till flygplatsen visade sig att flera andra utbytesstudenter hade blivit fast på flygplatser över hela USA på grund av en storm. Detta gjorde att vi fick vänta på flygplatsen ca 3 timmar innan majoriteten av dem landade på LAX. Dessa tre timmar tillbringade vi med att lära känna varandra, köpa 4-dollars vatten från Starbucks (dyrt) och en ännu dyrare scones för att mätta vår hungriga magar. Vi såg en halv-kändis. Ett par tjejer tog kort med honom. Visade sig att han var med i bandet The All-American Rejects (hade aldrig hört talas om det innan men jaja).
Efter flera timmars väntan fick vi äntligen gå till bussen som körde oss till underbara Santa Monica Pier där solen sken och palmerna stod fint på rad.
Andra frukosten
Snöiga Minnesota

Första synen av Los Angeles

Bild tagen genom bussfönstret. Santa Monica!
Hela gruppen (som inte hade flygförseningar)
 
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Carole

Härligt att se att du har haft det underbart!!! Det är du väl värd. Fortsätt att njut medan du kan. Om två månader är du tillbaka i verkligheten. Kramiz <3

Svar: Tack! Jaa det var verkligen helt underbart! Känns som en verklighet här borta i Minnesota nu också och när jag kommer hem är det ju inte skola förrens i Augusti :)
Jasmine Karlsson

2013-03-18 @ 15:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0