9:e februari

För ett bra tag sedan, den 9:e februari tog Donald med oss för att kolla på isfiske. Var väl inte så jätteexhalterad över det men åkte dit ändå. Det var iskallt ute, och vinden gjorde det inte så mycket bättre. Slutade med att vi var ute på isen kansek 5 minuter ute på isen innan vi gick in i kyrkhuset? som var bredvid. Kyrkan hade en speciell dag med en hel del tävlingar och lotterier. Satt där inne i kanske 3 timmar utan att egentligen göra så mycket. Pratade med lite folk som var nyfikna på Sverige. De hade också en tävling där 2 männsikor skulle såga av en but trä från en stock så fort som möjligt. Tyckte det var ganska, annorlunda först men en av personerna som jobbade för kyrkan överalade mig och Josi att vara med. Har ju sågat innan utan att tycka att det varit speciellt kul, men på något sätt blev det så ironsikt med alla männsikor runt omkring som skrek och hejade på oss så det blev ganska kul ändå. Slutade med att jag och Josie hamnade i 2 olika tidningar när vi sågade. Ena på framsidan, största nyhetsvärdet!!
 
Folk som isfiskade (pimplade kanske) i kylan.
Frös halvt ihjäl
Förbereder oss på att börja såga.
 
Japp, detta är Minnesota!

Kommentarer
Postat av: Carole

Har du sparat tidningen. Kanske svårare när man ska såga två?

Svar: Jag tror inte vi har sparat den. Ar inte speciellt bra pa att saga ensam heller sa vet inte om det var svarare eller inte. Var sa lange sedan jag sagade nu.
Jasmine Karlsson

2013-03-04 @ 20:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0