Back to school

Till skillnad från er i Sverige så har jag redan börjat skolan igen efter ett kort men välbehövligt jullov. Får väl trösta mig med att det bara är drygt 70 skoldagar kvar, och sedan har jag mer än 3 månaders sommarlov innan jag går tillbaka till Holaveden i Augusti.
 
Schemat blev lite förändrat än vad jag skrev tidigare. Mitt nya schema är istället:
 
Study hall
Weightlift training
Senior economy
Creative food
PreCalculus
English 10
Spanish III
 
Än så länge är jag mycket mer nöjd med mitt schema än vad jag var förra terminen, men det kan ju ändras. Efter ett snabbt tal i gympasalen om skolans säkerhet (efter skolskjutningen i Connecticut i december) så hoppade vi direkt in i våra nya klasser. Är så glad över att min Study hall numera är i bibliotket med supersköna soffor i stället för träslöjdssalen som bara har hårda pallar. 
 
Weightlift training bytte jag till mig i morse för att de hade från början placerat mig i American art history, kändes inte direkt som min grej även om Wightlifting inte är det heller. Har i alla fall ett "schema" med ca 20 olika övningar som vi ska göra nu första veckan för att se om vi har förbättrats mot slutet av året. Kan säga att jag märkte av mina icke-existerande armmusker, men det gick faktiskt bättre med magövningarna. Önskade dock att jag hade klassen i slutet av dagen istället för så tidigt, med tanke på att man inte duchar här efteråt vilket är mindre fräscht.
 
3:e och 4:e timmen har jag samma lärare, men hon var borta idag så vi gjorde ingenting. Otroligt segt. Var dock bättre 4:e timmen då lite roligt folk kom. 
 
PreCalculus och Engelska är samma som förra terminen, men Spanskan är ny. Var en otroligt flummig lektion. Vi är 9 personer i klassen och alla pratar i munnen på varandra, för det mesta om saker som inte har något som helst med Spanien att göra. Läraren intervjuade oss en och en inför hela klassen om vad vi hade gjort på lovet och lite andra saker som han kom på att fråga. Rörig klass, ändå är det bara seniorer. Insåg också hur mycket Spanska jag har tappat de här 7 månaderna. Någon frågade mig enkelt jag var ifrån och jag fick hjärnsläpp. Hoppas att det kommer tillbaka lite i alla fall.

 
Imorgon är det basketbollmatch hemma igen som jag har tänkt gå på, vilket betyder att jag inte kommer hem förrens 9-10 beroende på hur mycket vi vill se av varsitys match. Deras matcher är oftast roligare att kolla på, men jag vill gärna fixa en del saker här hemma också utan att gå och lägga mig för sent. 
 
Åt förövrigt mina första köttbullar på ett halvår, visserligen italienska men det var väldigt gott ändå.
 
Bildlöst inlägg idag, men tror ni fick tillräckligt på nyår för ett tag, även om det inte var så USA relaterat.
 

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Tack för ett fint julkort som vi fick i går!
Lycka till med skolarbetet i din andra termin.
STOR KRAM
från oss.

Svar: Varsågoda, konstigt bara att ni fick det så sent! Mamma, pappa och mormor fick alla sina innan jul, och jag skickade all korten samtidigt.Tack så mycket

Kramar
Jasmine Karlsson

2013-01-03 @ 11:43:33
Postat av: Pappa

Hejsan, har blogglusten försvunnit??????????

Svar: Den finns där, men tiden är inte riktigt på min sida. :)
Jasmine Karlsson

2013-01-09 @ 22:27:57
Postat av: Thea

Åh, vad spännade det låter att vara utbytesstudent! Önskar jag tagit reda på något sådant under mina gymnasieår också..

Svar: Jaa det är verkligen ett stort äventyr :)
Jasmine Karlsson

2013-01-18 @ 01:19:46
URL: http://kaffeochthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0