Renaissance festival

Så det var alltså på en renässansfestival jag var på I lördags med min amerikanska utbytesorganisation. Fick kliva upp klockan 6.15 på morgonen för Jessica min fd. representant (fick en ny I söndags eftersom Jessica också är min värdsyster och det inte är tillåtet att vara båda hostsister och local representant). Åkte och hämtade upp en nosk tjej på vägen och kom fram till festivalen ca kl 10. Vi var en hel del som var där så vi delades in i grupper med ca 4-5 stycken i varje. Min grupp och en annan grupp slog ihop oss till en så vi var lite större. Sedan fick man gå runt i gruppen och kolla på olika teatrar, olika affärer där man kunde köpa saker osv. Tror bilder förklarar festivalen lite bättre än ord! Varning för bilbomb, 29 bilder har jag här OK? Here we go.
 
Ingången till Festivalen.
Min grupp. Från vänster uppifrån: Mexico, Spanien?, minns ej, Italien, Australien, Sverige (nehe?) Australien igen och Kina.
All möjliga människor var utklädda till olika saker. 
Köpte jordgubbar doppade i choklad här. Dyrt men mums vad gott.
Ett slott som man gick in i och fick se olika sätt som människor blev torterade på förr i tiden, om ni är känsliga hoppa över de 2 nästa bilderna + text.
Man fäste alltså en tråd till tungan som man sedan fäste en sten på. Så sjukt obehagligt.
Detta var det värsta jag såg. Man fäste en bur med möss på fångens mage, sedan la man kol på buren så att mösssen började gnaga sig ner genom buren genom fångens mage och inälvor för att komma ut. Så sjukt äckligt!
Flaskor.
Några av byggnaderna.
Jag och Caitlin blev fairydusted.
Drakägg! Ville nästan ha ett men var lite för snål. *Onödigt*
Australienarna blev spådda av en spågumma.
Under tiden försökte vi på att, ja jag vet inte men svårt var det!
Det fanns kameler!
Och elefanter!
Åt mitt första Turkey-leg. Så sjukt äcklligt när man tänker på det egentligen men det var gott. Orkade typ äta 1/3 av det.
"Ladies of Levitation"
 De sjöng väldigt vacker för Caitlyn hehe
Lite folk
Minland.
"The enchanted forest" och typ halva gruppen.
Mee.
Cailtlyn
Teater där de tog upp olika människor från publiken som blev anklagade för olika saker. Sjukt kul!
Jag och lite folk.
Stod typ och kollade på ett par som gjorde vaxhänder. Blev sjukt bra! Dålig bild.
Jättegod muffins som Caitlyn köpte som jag också fick smaka. 
 
 
En till video. Ser ni den röda saken till vänster? Det var en man som blev fastspänd där och sedan snurrade de den samtidigt som de kastade knivar mot den. Sjukt läskigt.
 
Var där ca 5 timmar vilket var ganska lagom tycker jag. Sedan åkte vi till hotellet där vi skulle bo, åt Pizza, pratade med olika människor spelade spel mm. 
På Söndagen försov vi oss, eller 3 av 4 gjorde det. Den fjärde hade packat ihop sina saker och gått utan att säga något. Så vi hann inte äta frukost utan fick skynda oss att packa våra saker och äta frukost till Biblioteket där vi gick igenom alla regler osv ännu en gång. Känns som jag kan dem ganska bra nu.
Sedan bar det av hem igen. Blev lite avundsjuk när alla bodde typ 10-30 min från hotellet medan jag hade typ 3-4 timmar, fast vissa hade ännu längre.
 
Caitlyn fyller år på Lördag så då ska jag till henne och fira henne. Hon bor ca 2 timmar bort så ska sova hos henne i hennes värdfamiljs stuga, tycker det är väldigt snällt av mina värdföräldrar att köra mig, vi ska mötas upp så de bara behöver köra halva vägen men det är ju ändå 2 timmar för dem tur och retur på både Lördagen och Söndagen. 
 
Något tråkigt som har hänt (inte mig men mer allmänt) en tjej i min skola dog i Fredags. Hon blev överkörd av en bil och dog nästan omelebart. Jag kände henne inte men eftersom det är en liten skola så gör alla andra det. Så himla hemskt. Alla ska bära något grönt imorgon till hennes ära (det var hennes favoritfärg), men jag äger inget grönt så får hoppa det. På Onsdag så slutar skolan 1 stället för kl 4 för då är hennes begravning.
 
Blev visst ett ganska ledsamt avslut på inlägget, men större delen av det är ju positivt i alla fall. Har en del annat att skriva också men ska sova så får ta det en annan gång. Tror faktiskt att inlägget blev tillräckligt långt ändå, eller vad säger ni?
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fina bilder, inte jobbigt! kul med bilder!!! :D Vill ha ett drakägg btw, skicka hem? hihi ;)

Svar: Haha åh skulle du sagt tidigare får väl åka tillbaka för din skull då och köpa ett drakägg ;)
Jasmine Karlsson

2012-09-11 @ 14:49:59
Postat av: Pappa

Var är bilderna på the corner?

Svar: De är uppe nu :)
Jasmine Karlsson

2012-09-14 @ 18:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0