Laybor day

Igår var det Laybor Day här i USA, har ingen aning om vad det är men vi fick i alla fall en extra dag ledigt under helgen med 4 dagar ledigt istället för "bara" 3. (Hur ska det gå när jag kommer tillbaka till Sverige?) Gjorde inte så jättemycket, jag och Josi har köpt ett Monopol för 12$ vilket betyder att vi fick betala 6$ var ca 40 kr. Billigt! Så vi spelade det lite sedan kom Phyllis och Donalds son med ett schackspel (om ni bara visste vilka problem jag hade med att skriva schack) med jättefina pjäser så vi spelade det också! Jag vann på båda spelen. Och nej mamma jag fuskade inte.

Schackbrädet
 
Skolan lunkar på, börjar komma in i det på riktigt nu. Idag var det volleybollmatch på kvällen och då klär alla tjejer i laget upp sig i klänningar/kjolar och klackskor. Lite skillnad mot hur de brukar vara klädda så man ser verkligen när det är matchdag! Kunde tyvärr inte kolla eftersom jag inte hade någon skjuss hem men ska se till att jag kan gå på nästa hemmamatch!
 
Har haft 3 prov än så länge, i Interior design, American Storage (historia) och i Matte. Fick A på alla proven utan att ha pluggat speciellt mycket så det säger väl en del. Är a,b,c och d alternativ på ID och AS provet, och på ID fick man först kolla på provet i 3 minuter, sedan kolla upp de svaren man inte visste i boken under 3 minuter och sedan börja med provet. På matteprovet fick man ha sina anteckningar bredvid sig hela tiden. Hade tagit med mig fel anteckningsblock till  matten så kunde inte svara på de frågorna med namn på saker, men läraren såg det så då fick jag hämta boken i skåpet och skriva i svaret på de sista frågorna innan jag lämnade in provet.
 
Min busschafför verkar inte gilla mig och Josi, vi verkar typ göra något fel varje dag. Idag kom bussen 8 minuter för tidigt så då blev det lite panik, fick springa ut till bussen med bara en sko eftersom gångvägen till bussen är så "lång". Donald står vid fönstret varje morgon och kollar när bussen kommer och ropar sedan på oss när han ser den. 
 
Vet inte om du läser min blogg Frida och om du gör det kommer du säkert inte ihåg när vi pratade om när du gick i Linköping. Men i alla fall så sa du att du tyckte det var skönt med 1 timme på tåget innan du kom till skolan och jag tyckte det var lustigt när man istället kunde sova, men jag måste bara hålla med dig! Tar ca 30 min till skolan varje dag och under den tiden lyssnar jag på musik och kan verkligen vakna upp "på riktigt" istället för att gå runt som en zombie typ.
 
Har tränat lite idag och gjort dagens läxor. Har ett prov imorgon i Senior economic så ska kolla lite på det, men det lär inte vara för svårt. 
Värmen håller i sig här borta i alla fall. Tagen ca kl 7 på kvällen. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad bra att du vill åka buss då kan ju vi flytta ut på landet, kan inte du ta någon bild på hästarna snälla !!!:)

Svar: Haha jag har ju redan lagt ut bilder på hästarna, antar att det är du Olivia? Vill inte flytta ut på landet, allt för långtråkigt. Sa att jag gillar att åka buss, inte att bo på landet ;)
Jasmine Karlsson

2012-09-05 @ 07:55:18
Postat av: Frida

Självklart läser jag din blogg!
Kollar faktiskt läget på den varje dag då jag har den som "startsida" för internet i mobilen. ^^

Känner mig som en sjukt dålig kompis eftersom att jag inte hört av mig något alls! Men blir så dumt när vi aldrig är inne på fb samtidigt. Men skriv gärna din mail där i chatten eller nått så vi kan hålla kontakten utan att behöva timea in tiden tsm vid fb.. :)

Svar: Åh vad kul att höra ;)
Haha gör inte det! Har typ jättedålig kontakt med alla, har pratat med familjerna typ 4 ggr. Blir ju så när det är tidsskillnad, men det tar vi igen nästa år :D
Jasmine Karlsson

2012-09-05 @ 16:28:28
URL: http://ccurly.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0