A lot of words

Tänkte köra en liten update på hur det går i skolan, det är ju trots allt därför jag är här enligt mitt visum. 
 
Interior design: Fortsätter med att läsa ett kapitel och skriva upp alla ord som är i fetstil samt skriva upp vad de betyder. Dock ska vi börja med ett projekt när vi är färdiga med det här kapitlet.
Study hall: Lan, utbytesstudenten från Kina har bytt från min Study hall och den andra tjejen jag brukar prata med är bara där ibland, så har med mig en bok att läsa om jag inte har läxor. Inga rygstöd på stolarna här + att borden är låga. 
Senior Economics: Pratar om att skaffa jobb och fyller i olika ansökningspapper. HAr börjat prata om vad man ska ha på sig på en jobbintervju nu och ska sedan på en riktigt jobbintervju. Har inga kläder som krävs så kommer förmodligen få avdrag pga, men tänker inte direkt köpa en kavaj, nya skor + byxor bara för att få ett bra betyg som inte räknas. Annars gillar jag den här klassen!
Digital photography: Läraren gillar mig (kanske för att jag är den enda som lämnar in alla bilder i tid) så jag får fota hemma med min egna kamera istället för ute i korrridoren = inget att fota. Så gör inte så mycket under lektionstid. Pratar ofta med Dina, eller läser när alla andra är ute och fotar. 
Precalculus: Inte speciellt svår matte trots att det är den klassen jag bytte upp till mig. Fick min första läxa i den klassen idag. 
English 10: Hade problem med den här klassen i början när vi läste short stories, men nu har vi börjat läsa en vanlig bok istället som heter Flowers for Algernon som är otroligt mycket lättare att läsa. Är också en väldigt bra bok hittills! Har läst ca 80 sidor än så länge. Får i läxa att läsa ca 40 sidor varje dag (lite annorlunda mot Sverige där man har 2 månader på sig att läsa en bok), sen dagen efter diskuterar vi det vi läst och sedan har vi ett test. Testet består av ca 10 frågor med a,b,c alternativ så inte speciellt svårt. Det roliga är att alternativen oftast inte har något med historen att göra. Det jobbiga med den här klassen är the vocubaly words som vi måste lära oss. Har test på 10 olika ord imorgon också. 
American Government: Fattar inte så jättemycket vad vi pratar om, vilket är lite jobbigt. I början av varje lektion läser läraren dagens nyheter och idag var det någon artikel från Sverige, något om Göteborgs universitet kommer inte ihåg vad men de var först med något i alla falla. Sen har vi en "Superquiz". Typ det som är roligast med lektionen. 
 
Något annat som jag märkt är att amerikaner äter sjukt snabbt. Efter 10 minuters rast har de ätit upp. Vet att i Sverige var vi tvugna att stressa om vår lunch var kortare än 40 minuter. Har försovit mig 2 gånger nu, inte bra. Missade frukosten imorse, eller ja åt en banan. Gör mig egentligen inte så jättemycket att jag missar frukost eftersom jag inte direkt är en frukostperson mer att jag känner mig stressad på morgonen. Det här med att jag inte äter så bra mat till lunch gör ju också en del. Fast de dagar jag äter frutkost äter jag faktiskt havregrynsgröt vilket jag inte vanligtvis gör i Sverige. 
 
Planer för helgen ser ungefär ut såhär:
Lördag - Hästshow utanför St Cloud. På kvällen åker vi till Mia för att sova där
Söndag - Spendera dagen hos Mia.
Måndag - Veckohandla.
 
Skulle egentligen gått på fotbollsmatchen på Fredag, men den är borta och vi måste gå upp tidigt på Lördag pga hästshowen. Är väl inte så jättetaggad på det egentligen, skulle hellre gå på matchen eftersom jag inte är speciellt förtjust i hästar.
 
Boken vi läser på Engelskan
Några av frågorna till American gov. Hjälp?
Några av orden vi måste lära oss till engelskan. Så fick ni se min fina skrivstil också!

Kommentarer
Postat av: Conne

Päron Yoghurt ... Jag trodde den skulle vara grön men den var vit. Det smakade TYP vanilj yoghurt med mycket socker och lite päron i eftersmaken.. Eller asså jag kan inte förklara :/<3


Pappa vill se bilder inne i the corner ...

Svar: Hahah okej då vet jag :) Ska försöka ta bilder när jag åker dit nästa gång. Var ett tag sedan jag var där nu!
Jasmine Karlsson

2012-09-23 @ 08:57:50
Postat av: Maria

Haha, fattar inte den där American Government-grejen... x)

Svar: Haha inte jag heller :/
Jasmine Karlsson

2012-09-24 @ 21:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0