4 veckor i USA

Fredag idag, 4 veckor sedan jag stod på flygplatsen och sa hej då till min(a) familj(er). Känns som typ en vecka sen max. Kan inte fatta att jag inte träffat er därhemma på 4 veckor! Samtidigt som det inte känns som det var alls länge sedan jag åkte så känner jag ändå att jag börjar komma in i rutinerna här:
 
Upp 6.30 efter att snozzat en halvtimme. Fixar mig och äter frukost, skolbussen ska komma 07.18 men kommer ofta tidigare (typ 7.10) så då blir det lite stressigt. Skola --> Volleybollträning --> Hem, äta, duscha, läxor, kolla datorn och sedan sova i princip.
 
Lite ändringar har ändå hänt sedan sist, bytte min Algebra II till Precalculus eftersom jag tyckte att den första kursen var för enkel. I den nya klassen har jag också fler människor att prata med så det är bra. Vill dock ha tillbaka matteläraren till Algebra II även om min nya lärare också är bra.
I och med bytet av matteklassen fick jag byta från American History till American Goverment. Samma lärare men men en årskurs lägre. Tycker än så länge att American History verkar intressantare är fler termer i Am.gov. som jag inte förstår. Det bästa med bytet är nog ändå att jag blir av med skolans 2 tjockaste böcker. I den nya matteklassen har vi löspapper vi får uppgifter på och boken för Am. gov är några 100 sidor tunnare än Am. History boken så +++ på det.
 
 
Idag var också första gången jag tyckte Study hall var kul! Pratade med Lan, en utbytesstudent från Kina och en tjej som heter Amy som jag har några klasser tillsammans med. (VARNING FÖR MATTENÖRDSSNACK) Vi hjälptes också åt med matteläxan eftersom vi hade lite problem med att lösa ut en ekvation som innehöll x^4. De använder också en annan formel än pq-formeln så jag fattar i princip ingenting, men använder min kära pq-formel ändå. Förklarade faktiskt hur man gjorde med den för Amy, och hon tyckte att mitt sätt var enklart än lärarens! 
 
Volleybollträningen då? Mia hjälpte mig idag och lärde mig hur man VERKLIGEN skulle göra. Innan har de bara varit typ "Gör som alla andra" men hon lärde mig verkligen hur jag ska göra så det var jättebra. Hela tiden "Stay low" så fick så sjukt ont i låren efter ett tag. Är liksom inte så van vid att böja knäna så mycket jag kan samtidigt som jag putar ut med rumpan och fram med armarna. Kommer nog kännas imorgon. Fick också in en del felträffar på "knölen" vid min högra tumme, så den är typ rödblå nu och gör ont när jag rör på den. Men fick i alla fall in några ordentliga passningar idag, tyvärr kan jag inte säga att jag gör speciellt mycket framsteg på mina servar. Men ska fortsätta kämpa! 
 
 
Sen jag har kommit hem har jag inte gjort så mycket. Har provat en ny Ben&Jerry's smak. Blueberry Cheesecake. Älskar bitarna av cheesecake (mest "cake" delen). Egentligen delar jag och Josi på glassen men hon äter inte alls speciellt mycket av den så det mesta slinker ner i min mage. 
 
Imorgon åker jag, Josi och vår lokala representant Jessica ner till "The cities" dvs Minneapolis St Paul. Är något som våran amerikanska organisation fixar så vi blir fler utbytesstudenter, ska bland annat hämta upp en norsk på vägen också och sedan får vi se från vilka mer länder det blir. Ska bo på ett hotell en natt och gå på något "fair" med teater eller något om jag har fattat det hela rätt? Får återkomma med vad vi gjorde när jag kommit hem igen. Kommer hem igen på Söndag vilket betyder att jag inte kan skypa förrens på Måndag mer er därhemma, men då har jag ju lite mer att berätta om också. 
God glass, men föresdrar nog Half baked 

Ser ni det röda nedanför tummen? Är helt svullen om man jämför tummarna.
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Yay, pq-formeln i allas <3
Kul där med volleybollen, det måste bli sjukt mycket enklare (efter ett tag iaf) om man vet hur man faktiskt ska göra... :)

Svar: Jag vet pq pq pq <33Haha jag vet det underlättade sjukt mycket! Kommer säkert glömma bort hälften tills nästa träning men jag träffade ju i alla fall bollen :)
Jasmine Karlsson

2012-09-09 @ 11:29:49
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Carole

Kämpa på med volleybollen även om jag vet att du älskar matten mer!! ;o) Synd bara att jag inte kunde blåsa på din tumme men jag kan ju se om det blir bättre om jag blåser på skärmen. Puss o kram Mamma

Svar: Det är faktiskt bra nu så tror det hjälpte :) kämpar på så gott jag kan men blir nog inte så mycket träning denna veckan eftersom de har 2 matcher + en begravning för tjejen som dog i helgen :(
Jasmine Karlsson

2012-09-09 @ 22:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0