Väggen

Grönt - väg jag måste ta nu
Rosa - Mina klassrum
Rött - Dörrar vi inte får använda
Lila - Väg jag kunde gå om vi fick använda de röda dörrarna.
Orange prick - mitt skåp.
Gult område - där "vi" äter
 
 
Ett litet försök till att visa hur min skola är uppbyggd. Som jag kanske har sagt tidigare är min skola i princip en kvadrat med gymmet i mitten, korridoren är kvadratens kanter och klassrumen utanför. Nu håller det på att fixa något i en avdelning av skolan vilket lett till att de har stängt av en del av en korridor med väggar vilket leder till att jag måste gå runt hela skolan för att komma till mitt skåp. Inte så stort problem egentligen om det inte vore för att det är samma sak för alla andra också. Nu får all trängas i den "norra" korridoren för att ta dig till skåpen och tillbaka till klassrumet på 4 minuter. Minst sagt trångt och stressigt. Det gula området där jag brukade äta lunch med några andra tjejer (vi äter inte i kafeterian, vi tar med oss egen mat) får vi inte längre använda eftersom ingen lärare kan se oss då. Förstör lite av enkelheten. Ska vara så här fram tills jul har jag hört så får väl helt enkelt vänja mig vid den. Men det underlättar helt klart när man kan ta en kortare väg som inte är lika trång till sina lektioner.

Kommentarer
Postat av: pappa

Du måste skriva hur många meter det är runt gymet nu ser det knappt ut som en senväg.... Ha det bra./pappa

Svar: Haha jag har ingen aning om hur långt det är, men lovar att det är närmare genom gymmet :)
Jasmine Karlsson

2012-10-25 @ 13:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0