Football Minnesota- Arizona

Hej!
Jag vet att uppdateringen var otroligt dålig den här veckan, har helt enkelt inte haft någon lust. Men här kommer ett inlägg som förhoppningsvis täcker det mesta som jag har gjort i veckan.
 
I tisdags hade vi vårat andra brandalarm. Vi har alltså gått is skolan i mindre än 2 månader. Lite skillnad mot holaveden. Vet inte om jag skrev om det då, men för ett par veckor sedan hade vi också ett "code red" alarm som betyder att man ska låsa alla dörrar och fönster, släcka alla lampor och gömma sig på ett speciellt ställe beroende på var man befinner sig när alarmet går. Detta är alltså om det skulle komma någon galning med pistol eller något.
 
Under veckan har vi jobbat med lång slutartid på fotografi-lektionerna. Inget direkt nytt men jag fick ta med mig glowstick hem och ta foton med. Blev som ett barn på nytt! Några av bilderna jag tog, med Josis hjälp.
 
Några av mina favoriter, sjukt svårt att få 2 stjärnor som är jämna i en bild.
 
Långhelg den här helgen viket betyder ledigt Fredag-Måndag. I Fredags fick jag ett paket från Sverige med godis (mer Marabou, Polly och lösgodis!!) mer sås, bankkort, brev och en tröja som jag i princip bott i under de senaste dagarna. Så skön (trots att den har 4% ull i sig). Så tack så mycket!
 
I fredags åkte vi också till Milaca för att hämta en soffa som Phyllis och Donald hade beställt. Inte jättekul egentligen men det var det bästa som dagen hade att erbjuda så jag tog det (Josi stannade hemma). Lite bilder från vägen.
Musik på vägen, klarar inte av deras Countrymusik för länge. Och neh vi är inte för sociala här. Tack Spotify.
Inte världens bästa bild men på många större vägar är mellanrumet mellan de olika sidorna jättestor. Ibland är det träd imellan också så då ser man inte ens den motsatta sidan.

Onamia - fint med telefonledning i mitten av bilden också.
 
Lagade min första "svenska" måltid också med potatis i ugn, svensk sås och kyckling. Vet inte vad de tyckte, frågade men fick inte så mycket till svar men de åt av det i alla fall. För mig var det i alla fall himmelriket! 
 
Lördag hände inte så mycket, tvättade, spelade monopol med josi. Lagade mat till Donald och några mer som var ute och klyvde ved. Blev färdig potatismos som låg kyld i en plastpåse, och färdig sås i en likadan förpackning. Var lite mysko, men det smakade helt okej. Åt rostbiff till också och det var gott.
 
Igår var det dax för våran första Senior trip. Våran Senior klass har samlat ihop 9000$ ca 60 000 som vi ska göra aktiviteter för. Så igår åkte klockan 9.15 satte vi oss i en av de gula skolbussarna och åkte ner till Minneapolis för att kolla på football mellan Minnesota Vikings och Arizona. Sjukt mäktigt var det även om footbollen inte intresserar mig för mycket. Vi satt 3 rader från raden långst upp så det var högt, fick nästan lite svindel. Arenan har plats för ca 64 000 människor! Så himla mycket överpriser var det också. En varnlig listen burkläsk kostade 4.5$ vilket är typ 30 kr. Köpte en korv för 5.5$. Fick också en halv pizza av en av killarna jag satt med. Matchen slutade 21-14 så alla var glada - förutom Arizona. Bjöd några på Polly också, de verkade inte överförtjusta i det (de smakade den med lakrits) men det gör inte mig så mycket - mer till mig!
 
Lite bilder från dagen.
Solig dag i Minneapolis
Otroligt mycket lila överallt.
Lan köpte typ världens största korv, 8 dollar. 

Lan och Josi innan matchen.
Zack, AJ, jag och Lan.
 
Inledningen.
Ser ni det fina vikingahuvudet?
V-I-K-I-N-G-S varje gång det blev touchdown sprang de runt med flaggor runt planen.
Min matchbiljett. Fick "kvittot" på biljetterna i början och när de hade delat ut alla biljetter som en av lärarna gav oss fanns det inga kvar. Alla fick typ panik, innan läraren sa att han hade en till. 
När det var 6 minuter kvar av matchen. Det tog väl ca 15 min innan det var klart.
Lan.
Mia glad efter vinsten
 
Jag och Dina efter matchen.
Dricka efter matchen. Många var törstiga eftersom många inte köpte dricka pga priserna.
Som sagt väldigt mycket lila.
I bussen på vägen hem.
 
Har lite videos från matchen också, so here we go.
 
 
Översta är en bit av inledningen, andra är efter att the vikings gjort en touchdown och tredje är när publiken gör vågen.
 
Efter matchen blev det hemfärd igen. Var så sjukt långa köer ut eftersom alla vill hem samtidigt. Körde på musik igen och blundade till vi var hemma igen. Kan säga att skolbussarna inte är de skönaste precis. Min rumpa var helt bortdomnad efter 2 timmar i bussen. Skulle inte skada med 10 cm mer i benutrymme heller.
Åkte med Mia hem till henne. Hyrde en skräckfilm, Chernobyl Dairies men den var dålig för alla dog. Oups sorry för spoilers. Nej men det var helt okej. Läskig men inte för farlig, kunde sova senare i alla fall. Kollade på en till film inna vi gick och la oss någonlunda tidigt eftersom Mia hade träning i morse klockan 8. Försov oss en halvtimme men hann i alla fall till skolan i tid, Donald hämtade upp oss men när vi kom hem var vi utelåsta. Donald hade glömt båda sina nycklar där inne och eftersom dörren låser sig själv kom vi inte in. Lagom kul när man fortfarande var trött och inte hade ätit frukost. Fick åka till Phyllis jobb 20 minuter hemifrån hämta upp nycklarna innan vi kom in igen.
 
Nu är det Måndag - känns som Söndag eftersom Måndag i Sverige innebär skola. Det är också den 22 oktober vilket betyder att min mamma fyller år, så stor GRATTIS till henne!
 
Vill också säga tack till Cornelia, Maria, Johanna, Mamma och farmor och farfar som varit de bästa på att kommentera det senaste! Blir glad av det.
 
Nu blir det lite mat (så komplicerat som Macaroni och cheese eftersom jag och Josi är ensamma hemma. Om det är något som gör att jag kommer gå upp i vikt här är det Mac and cheese, äter inte så jätteonyttigt här annars (om man bortser från det svenska godiset, men det äter jag ju hemma också).Sedan måste jag ta tag i helgens läxor också. Detta är sista veckan på det första kvartalet, och detta är det längsta kvartalet också så nu är det mindre än 3/4 kvar i skolan. Blir visst shopping också. 30£$ telefonkort here I come. Kul - jättekul.
 
Ha en bra vecka där hemma så ska jag försöka skriva kortare, inlägg men mer ofta. 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Och pappa jag är inte "snål" det var dyrt, och jag är ekonomisk!!

2012-10-22 @ 21:27:19
URL: http://jasmineiusa.blogg.se
Postat av: Maria

Haha, vi gillar långa inlägg (jag iaf) :)
Blir glad att du blir glad, så måste väl kommentera nu med :D

Vad fina bilderna i början var (okej, resten med xP) speciellt den 5:e, tres bien! :)

Svar: Okej vad bra, tar bara sjukt lång tid att skriva!Åh nu blir jag glad, mer kommentarer till mig :)
Tack :D <3
Jasmine Karlsson

2012-10-22 @ 23:27:04
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Johanna

Kul att läsa mycket ju! och bilder, alltid bra ;)

Jättefina bilder och matchen såg mäktig ut!

Kram :)

Svar: Haha vad bra :) Ja det var det Kramar <3
Jasmine Karlsson

2012-10-23 @ 12:25:56
Postat av: Farmor & Farfar

Det är roligt att läsa om alla aktiviteter som du får vara med om.
Skönt är det också att senaste paketet kommit fram och att du tar lite paus mellan inläggen.
Kram!

Svar: Det är roligt att skriva om också, och ja det tar lite tid att blogga så hinner inte göra det varje dag.Kramar!
Jasmine Karlsson

2012-10-23 @ 14:29:19
Postat av: Carole

Är så glad för alla underbara saker du får vara med om!!! Så häftigt!!! Du ser oxå alltid så glad ut!!! Ta med den glädjen hem, du är mycket sötare när du ler!!! (Du är söt annars oxå). Fina bilder. Synd att de har trasslat till det med ombyggnad i skolan. Såg inte så roligt ut. Tack för grattiset!!! Idag har det snöat, åskat o blixtrat här på en gång. Har aldrig varit med om det. Trodde inte mina öron först. Ha det allra bäst min älskade unge!! Önska du var här men njuter av att du får uppleva så mycket. Kramisar mamsen

Svar: Tack :) Ja det är lite jobbigt! Varsågod :) Haha vad konstigt, här har det bara snöat. Kramar :)
Jasmine Karlsson

2012-10-25 @ 22:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0