Homecoming!

Den här veckan har det som sagt varit homecoming week och varje dag i skolan har vi klätt ut oss under  4 olika teman: Pyjamasdag, Tv-stjärne-dag, Throwbackday (klä sig i gamla Onamia High kläder) och Spirit day (ha på sig skolans färger Svart och guld). Jag var väl inte en av de bättre på att klä ut mig men jag försökte lite i alla fall.
 
Igår istället för de två sista lektionerna hade vi pepfest. Hela skolan samlades i idrottsalen och vi hade olika tävlingar mellan årskurserna. Jag var med på att bygga en pyramid med 9 andra människor på kortast tid. Seniorerna vann men trodde halvt att jag skulle få min ena hand halvt krossad, är ju inte direkt känd för att vara starkast och hade 2 personer över mig.
Andra tävlingar var "äta två korvar på kortast tid", dragkamp (7-klassarna vann nästan bara 10-klassarna som slog dem. Vi kom sist.) Få ett äpple genom salen med hjälp av bara sina fötter, och Onamia Idol. Sista var nog roligast då 2 från varje klass, en kille och en tjej, skulle upp och dansa till en låt inför hela skolan. Efter att ha presenterat alla skollagen så slutade det med att hela skolan stod på golvet och dansade till den Cupid Shuffle. Sjukt kul! Sedan slutade vi med skolsången. Kan bara 3 ord i den och det är "Fight, fight, fight" som är i mitten av låten.
 
På kvällen var det football game. Satt ute i 2h och 45 min i kyla för att kolla på matchen. Alla satt insvepta i filtar och frös och hejade på laget. Vårat lag förlorade med 16-38, första matchen som jag har sett som de förlorat. Mindra bra alltså och flera personer grät.
 
Sedan gick vi till skolan för dans. Kom dit ca 9.45 och dansen höll bara på till 11 men det var ganska skönt. Dansen i sig var inte jättespeciellt. Alla hade på sig sina vanliga kläder och dansade till halvbra musik som egentligen inte var jättedansvänlig.
Phyllis var i alla fall snäll som körde oss till skolan och väntade sedan i bilen tills vi var klara 4 timmar senare. Fick lite dåligt samvete över att hon fick vänta så länge men hon sa att det var okej.
 
Tog lite kort innan matchen, och på min kamera har jag en funktion som skapar små videoklipp precis innan man tar korten, så tyckte att videon belv bättre än många bilder.
 
 
 Jag och Josi.

Footballplayers.

Kommentarer
Postat av: Farmor & Farfar

Ett stort Grattis på 18-årsdagen!
Hoppas att du inte blev förkyld efter matchen.
Kram från oss.

Svar: Tack! Känner mig okej just nu, och hade på mig mycket kläder så jag hoppas jag klarar mig från en förkylning. Kram
Jasmine Karlsson

2012-10-14 @ 11:52:30
Postat av: Johanna

Kul med sådan vecka! Bilder på hur du har sett ut efterfrågas!!!

Grattis kramar i massor!!!!


Svar: Jaa det var kul! Har faktiskt inga bilder på mig, känner inte att det jag hade på mig var så "speciellt", andra gick in för det mer men hade inte min kamera i skolan :(
Tack :D <3
Jasmine Karlsson

2012-10-14 @ 17:38:57
Postat av: Maria

Låter lite kallt och halvtrist i och med förlusten, men det SER himla mysigt ut på videon! :D

Och förresten, GRATTIS! :)

Svar: Haha det är mysigt, och förlusten gör inte så jättemycket för mig egentligen. Är inte jätteinsatt hehe. TACK :D <3
Jasmine Karlsson

2012-10-14 @ 18:14:51
URL: http://ritat.devote%2Cse
Postat av: Carole

Borde nog inte skickat ngn choklad. Du måste vara rädd om din hud. Hoppas att den smakade iaf!!! Stackars Phyllis som fick vänta på er!! Kramis

Svar: Fått mer choklad nu, och chokladen gör inte speciellt stor skillnad på min hud även om den gör det på dig. Och den var jättegod, har en kvar från dig :) Tyckte också synd om Phyllis men hon gjorde det "frivilligt".
Jasmine Karlsson

2012-10-19 @ 11:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0