Varför måste de göra burgare av allting?

Citat från Josie, och jag håller med. Det kött som inte är kyckling här borta har i prinip alltid varit burgare, spelar ingen roll om det är hamburgare, fiskburgare eller något annat. De 3 rådjuren som de sköt har de nu malt ner och vi (phyllis) ska göra burgare på dem. Var med när de malde köttet som hade blivit styckat sedan tidigare och då åkte vi till Phyllis syster och hennes som hade en maskin som malde ner köttet. Är ju ingen storstadstjej men känns ändå att det här är hur långt bort man kan komma från vad jag är van vid (förmodligen inte men känns så just nu). Känner mig ganska malplacerad då.
 
Till lite annat, idag är det 100 dagar sedan jag lämnade Sverige. Ganska sjukt ändå! 
En tripp till Mall of America är planerad första helgen i December. Lite annat är på gång också men det känns som allt tar så lång tid med alla påskrifter man måste ha och fixa små saker. Ser fram emot det dock!
 
I Söndags var det veterans day här i USA som är en officiell helgdag. Hade ingen aning om det förrens i Tisdags då det kom några gamla soldater och pratade. Var ganska segt, speciellt eftersom det var under min study hall, hade hellre missat Senior Econ eller något.
 
Är kort helg den här helgen eftersom det är Thanksgiving på Söndag så är vi lediga Torsdag - Måndag nästa helg istället. Kommer nog inte fira Thanksgiving så mycket på den rätta dagen eftersom Phyllis jobbar då, men vi ska tydligen fira det nästa Söndag istället men skönt med långhelg i alla fall!
 
Igår var vi och kollade på skolans musikal som de spelade upp. "Little Women" hette den och hade aldrig hört talas om den innan men den var i alla fall jättebra! Var också gamla plansher från gamla musikaler som de hade ställt upp från 60- eller 70-talet. Kul att se!
 
Tog inte så många bilder, och de flesta var inte speciellt bra men här är några i alla fall.
 
Tänker alltid på saker som jag ska skriva men när jag börjar med inlägg så bara försvinner det ur hjärnan. Har inte så mycket att tillägga just nu, får börja skriva upp det direkt vad jag vill skriva om.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag tänkte också på att det är hundrade dagen i USA tiden här hema går för fort (snart jul) hur är det för dig nu när allting är rutiner/vardag fortfarande lika kul.
Ha det bra... / pappa

Svar: Joo det går jättefort, det mesta är vardag men ibland händer det ändå en del saker som man inte är van vid, blir ju thanksgiving nu så ska bli kul att fira det även om det blir lite senare än vad som är meningen. Vill smaka Pumkinpie, Josie sa att det var jättegott, hon smakade det i skolan. Kram
Jasmine Karlsson

2012-11-18 @ 08:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0