Senior Pictures

Ännu en helg har gått och i slutet av denna veckan börjar min 4:e månad här borta!

Nu i helgen började rådjursjakten här borta, något som är vädigt stor och väldigt många deltar i. Har sett en del bilder på facebook från några i skolan som har jagat och fått ner några rådjur. Några av Donalds brors barn och barnbarn om jag uppfattat det hela rätt har varit här över helgen och de fick 2 rådjur. De hänger ute i en av ladorna nu, men jag har inte mod till att gå ut att kolla. Fick se de blodiga knivarna och det var mindre trevligt. Tydligen kan jag som utbytesstudent jaga här borta utan license, men jag trorfaktiskt jag hoppar det.
 
Har knappt varit ute under helgen heller eftersom det finns risk för att bli skjuten då. Donald berättade om en kvinna som hade gått för att hämta posten för några år sedan och blivit skjuten. Men jag var i alla fall tvungen att gå ut och ta bilder för yearboken här borta eftersom de ska vara inne i slutet av helgen, så tänkte be er om lite hjälp att välja vilken jag ska ta.
 
1-5 skriv bland kommentarerna vilken ni tycker jag ska välja. Inte världens bästa bilder eftersom:
1. Till skillnad mot många andra har jag inte så bra fotoface
2. Det var kallt ute!!
3. Jag inte anlitat en professionell fotograf som 98% av de andra seniorerna på skolan. Tog bara min kamera ställde in inställningarna och lät Josi trycka på avtryckarknappen några gånger.
 
Känns som det finns roligare saker att lägga pengar på en än fotograf, sen är ju inte årsboken direkt billig heller men den är ett måste att ha!
 
Har också fått två bilder från när jag var bebis skickat av mamma, och måste nu välja en av dem också. Så ni får gärna hjälpa mig med det också! (men prioritera bilderna över)

 
Det som kommer vara med är en bild på oss nu, en bild på oss som bebisar samt vad vi gillar att göra på fritiden. Ska tydligen bli en sida i boken om oss utbytesstudenter också (bland alla andra sidor om football, volleyball, musical och homecoming mm.)
 
Ligger ganska så mycket minus på träningen här borta, men idag tog jag tag i det lite, körde programmet nedan fullt ut vilket tog ca 40 minuter (inklusive en hel del pauser). Trodde aldrig jag skulle klara det, men ibland är det bra att vara envis! Är otroligt stolt över mig själv just nu.Förväntar mig att ni skickar ett bra jobbat till mig. Har tagit en dusch nu också så nu mår jag jättebra!
Har också fått in lite extra pengar på banken i födelsepresent från några av er där hemma, Tack så mycket det är välbehövligt.
 
Nu blir det lite matte innan jag går över till att göra något roligare. Vill också säga grattis till Agnetha (igen) som fyller år idag, är visst bara ett par minuter kvar av den 5:e november hemma i Sverige men här är det ett tag till.
 
Hoppas ni har det bra där hemma! Saknar er :)
 

Kommentarer
Postat av: Carole

Bra jobbat gumman!! Hade knappt orkat det själv. :o) Du har ju ett jättefint ansikte o blir visst bra på bild. Kan inte fatta att det är du på bebisbilderna. Har du varit så liten...??? ;o) Tycker du ska ta det i sjömansklänning. :o) Röstar på de andra bilderna 3(trädet),5,4,2,1 (de två första är det så mycket skugga i ditt ansikte). Saknar dig oxå!! Varma kramisar

Svar: Haha, tack för peppen och åsikten :D
Jasmine Karlsson

2012-11-06 @ 10:15:50
Postat av: Conne

Bild 1,4 eller 5 på dig själv "nu"
Och bild 1 när du var bebis
Tycker jag är finast:))

Svar: Tack för åsikten :D
Jasmine Karlsson

2012-11-06 @ 15:38:22
Postat av: Pappa

Hejsan, ingen diskusion bild 4 och bild 1.......
Du kan plocka bort övriga..........//Pappa

Svar: Blev visst bild 2 som bebisbild men tack för åsikten!
Jasmine Karlsson

2012-11-06 @ 16:51:54
Postat av: Luna!

Bild nr 3 och baby-bild 1!! :)
ha det bra, kram!

Svar: Tack för att du röstade :)Du med!!
Jasmine Karlsson

2012-11-07 @ 20:32:18
Postat av: Johanna

Tycker den längst upp till vänster när du sitter ner är finast!

Saknar dig! kram

Svar: Tack för att din åsikt :) Saknar dig också <3 Kramar
Jasmine Karlsson

2012-11-08 @ 16:37:32
Postat av: Farmor och Farfar

Hej Jasmine!

Vi har trott att vi är försent ute med att välja bilder, men Håkan tror inte att det är så.
Därför kommer vårt förslag här:
Vi väljer nr 4 av 5 och nr 1 av de sista 2.

Håkan, Agnetha och Clara blev bjudna på kroppkakor här i dag.
Ha det så bra där borta.
Kram

Svar: Hej!Hade redan skickat in bilderna när jag fick eran kommentar, men tack ändå. Hoppas ni har det bra också! Kramar
Jasmine Karlsson

2012-11-11 @ 19:38:19
Postat av: Maria

(Är lite efter nu då men...) Jättefina bilder allihopa! <3

Bra jobbat med träningen! :D:D:D

Svar: Tack, och TACK :D
Jasmine Karlsson

2012-11-13 @ 22:42:44
Postat av: en som råkade surfa in på din sida :-)

Nummer 4 där du sitter i trappen och du är in zoomad lite mer. :-) baby bild 1!

Svar: Tack för kommentaren men har redan valt bilder, tog i alla fall bild nummer 4 :)
Jasmine Karlsson

2012-11-18 @ 02:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0