Livet hade varit så mycket enklare om man inte behövde komma på rubriker till sina inlägg.

Var visst en vecka sedan jag skrev något här borta, förlåt (pappa) för det.
 
Kan börja med att säga att det blev bild 4 och 2 som jag skickade in. Egentligen fick bebisbild nummer 1 mer röster men jag fick för mig om att det var tvärtom så då fick det bli så.
Om vi fortsätter på andra inlägget kan jag också meddela att efter det träningspasset hade jag träningverk i 4 dagar efteråt. Är så otroligt glad över att vi inte har trappor i skolan, för skulle inte klarat av att gå i dem pga mina lår.
 
Det ligger snö på marken här borta just nu och det är svinkallt ute. Fick också av misstag syn på det döda skinnlösa rådjuret som hängde i garaget när jag skulle gå ut till bilen. Skulle nog kunnat klara mig utan det.
 
Den andra måndagen varje månad här borta i Onamia finns det ett ställer som Donald och Phyllis går till för att få mat. Man betalar 15$ vid ingången och sedan får man olika saker i 2 stora containrar. Idag fick vi bland annat 24 yogurtar, massor av pannkakor (amerikanska såklart), 2 förpackingar med pinnglass (root beer glass...) 2 fulla säckar med potatis och två med lök, 2 långa brödlimpor, typ 24 pepsi (fast med vanilla/cherry smak. Smakar mindre gott), "chokladpluttar", kyckling, pommes mm. Kommer inte ihåg allt men det är så otroligt mycket. Är alltid lika kul när de kommer hem för att se vad man ska få äta de kommande veckorna. 
 
Annars har väl inte så jättemycket kul hänt i helgen, vann över 3 amerikanare och en tysk på Monopol, trots att jag knappt hade några gator i början, men lite byten från en av amerikanarna gjorde att jag var den enda som hade gata med hus på ganska länge.
 
har också köpt nya minihörlurar (skulle vara så himla rik om jag inte behövde hörlurar) med ankare på för 4$. Trodde de skulle kosta 8$ först och tyckte det var billigt. Ser att glittret eller vad man kallar det har börjat ramla bort, men är inte så mycket för det ändå. Istället för sladdar är det trp snöre(?) istället. Får se om det är bättre eller inte. Hittade också Milka choklad på Walmart. Är ju inte Marabou men Europeisk är mycket bättre än Amerikansk. 
 
Och där tog det stopp, har ingen aning om vad jag ska skriva mer. Kan i alla fall meddela att det planeras lite roligare saker längre fram just nu, men skriver om det när allt är helt klart!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Maria

Du och din choklad <3

Haha, du har råkat lägga till ett r på ordet 'ställe' där i fjärde stycket, jag läste det som stalker... "Det finns en stalker som de går till"... Tror att jag är trött x)

Svar: Choklad i mitt hjärta <3
Haha japp, de går till en stalker varje vecka för att få reda på information om den han stalkar, vet inte vem det är dock :/
Jasmine Karlsson

2012-11-13 @ 22:48:02
Postat av: ' Sari '

Best rubrik ever! x)

Svar: Haha tack :)
Jasmine Karlsson

2012-11-15 @ 00:26:56
Postat av: Carole

Klart en svensk ska vinna över en tysk o tre amerikaner i monopol. Visar ju eg vilken stor nation vi är. Hur lyckades du lura av gatorna av amerikanen?? Haha typiskt dig. Här hemma hade det aldrig gått. Din syster har tillsammans med Elsa o Fliza blivit uttagna till Kulturskolans melodifestival i vår. Så hon ska sjunga på scen!! Kul va!! :o) Ha en härlig dag! Kramiz mammi

Svar: Haha jag vet, vann över 4 amerikanare och en tysk på ett något annat spel som tog typ 3 timmar också. Har tydligen väldigt tur i spel. Och det där med att byta gatan var inte alls svårt, trodde han skämtade först när han gick med på vad jag förslog, men jag blev glad! Åh, du måste filma när de sjunger då, synd att jag missar det :( Hade så gärna velat se det. Kram
Jasmine Karlsson

2012-11-22 @ 09:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0