Happy Thanksgiving!

Är som ni kanske vet thanksgiving här i USA idag. Min värdmamma jobbade så vi ska fira på Söndag istället, men jag firade med pumpkin pie och varm choklad. Åt Pumkin pie för första gången i måndags och det är mer än okej. Inte det godaste jag ätit men det funkar. När jag smakade det första gången tyckte jag att det påminde lite om mjuk pepparkaka men är inte lika säker efter att ha ätit det två gånger till.
 
Började också snöa här idag, var ganska varmt imorse när de andra vaknade, kanske 10 grader men nu är det ca -5. 
 
Fick också mitt första Hall Pass i veckan. För att gå ut i korridoren under lektionstid behöver man egentligen ha ett hall pass men nästan alla lärare struntar i det. Tycker personligen det är ganska onödigt, vad kan hända om man inte har det liksom men det är ju deras regler så är bara att göra som de säger.
 
 
Har också betalat för nästnästa helg då det är en trip med andra utbytestudenter till Mall of America, det största shoppingcentret i hela USA! Ska väl inte handla för mycket, men har tänkt köpa några julklappar till mig själv i alla fall.
 
Hittade också en chokladkalender här borta med 24 luckor. Blev lite förvånad, trodde inte att de hade det här men var såklart tvungen att köpa den.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hejhej! Du vill ju att jag ska kommentera så HEJ! <3 Vet inte vad jag ska skriva ... Just nu sitter jag i mitt rum och väntar tills X-factor börjar! Du MÅSTE lyssna på Awa!!! <3 <3 Kraaaaaam <3

Svar: Bra att du kommenterar! Hej på dig också! Vem är Awa? Kraaam <3
Jasmine Karlsson

2012-11-23 @ 19:40:58
Postat av: Carole

hi! Gött att du hittade en chokladkalender. Hade köpt en som jag hade tänkt skicka men nu fick jag en oxå!!! :o) Finns nog ALLT i USA. Tom chokladkalendrar. Pajen o chokladen med grädden såg VÄLDIGT gott ut!! Ha det bäst min älskade unge!!! Kramiz mummy

Svar: Japp blev så lycklig när jag hittade den, var bara en slump och har inte sett det på något annat ställe så hade tur. Det var väldigt gott också :) Kram
Jasmine Karlsson

2012-11-26 @ 15:42:07
Postat av: Conne

Vet du inte vem Awa är? Hon vann svenska X-factor... Sök på henne på youtube eller spotify är bättre:)
Kraam

Svar: Hmm får kolla upp det då!
Jasmine Karlsson

2013-01-01 @ 13:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0