Lucia

Är ju Lucia idag, vilket inte firas här borta. Lite tråkigt, brukar gilla luciamyset med pepparkakor, lussebullar och alternativt glögg. Får bli nästa år i stället. Hade tänkt handla pepparkaksdeg när jag var nere i Minneapolis i helgen men på grund av en snöstorm så fick vi hoppa över det och åka hem i stället. Fick i alla fall se en del av Mall of America och fick shoppa lite. Kommer skriva mer om det senare. Ville egentligen säga glad Lucia och att jag inte har glömt bort bloggen, jag har bara haft väldigt fullt upp på sistone och har för tillfälligt mycket läxor. Men hopppas få skriva av mig lite mer i helgen. Har en del att dela av mig av. Vill också säga tack till att ni fortsätter klicka in er här även om uppdateringen ligger på botten. 
Här kommer i alla fall ett par bilder från min pepparkaksbakning förra året!
 

Kommentarer
Postat av: Carole

Japp, saknar dig så in i Norden. Här hemma har vi redan bakat pepparkakor. Gjordes för några veckor sen. Mjölkriget uteblev men det var bara David o jag som bakade. Olivia spelade bandy. Finns visserligen lite deg kvar o jag har inte bakat saffransbullar än så vem vet... ;o) Kram mamma

Svar: Åh vad gott med saffransbullar! Blev så himla glad för pepparkakorna du skickade mig. Tack! Kram
Jasmine Karlsson

2012-12-14 @ 11:14:50
Postat av: Mie

Hej där! Jag har veckans blogg på bloggen just nu! Anmäl dig innan söndag om du vill vara med denna veckan! :)
Kram

2012-12-16 @ 18:30:28
URL: http://mieevnice.webblogg.se
Postat av: Amilia

Du vet att du väldigt snabbt kan röra ihop din egen pepparkaksdeg :) Hoppas du har det bra i USA, saknar dig jättemycket!

Svar: Hehe jag vet, gör alltid det hemma hos mamma men är så krångligt att köpa hem alla ingredienser för bara ett bak, fick pepparkakor skickat till mig av mamma i alla fall :D Saknar dig också <3 Kul att du kommenterar :)
Jasmine Karlsson

2012-12-18 @ 13:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0