Hej

Skrev detta inlägget igårkväll, 2 december. Innan jag hann skriva färdigt slutade internet fungera men här är den biten jag hann skriva i alla fall. Kommer förhoppningsvis mer under veckan om vad jag sysslat med under senase veckan. 
 
Då är det redan december, första advent fastän vi inte firar det här borta. Vill egentligen fira det men har inga ljus för tillfället, kanske köper det imorgon. Vet inte var jag skulle ha dem dock.
 
Var ju ett tag sedan jag skrev här nu, 1,5 vecka. Har hänt en del under den tiden som jag har tänkt skriva om och ända anledningen till varför jag inte har gjort det beror nog på största del av lathet. För att göra upp för den latheten har jag i alla fall gått/sprungit 2 gånger under veckan på Phyllis och Donalds löpband. Hade ingen aning om att de hade  ett förrens Donald visade det för mig för någon vecka sedan. 
 
Tänkte gå igenom lite av vad som har hänt sedan jag skrev sist. Kan börja med fejkbebisarna som de i den andra senior economi klassen fick ta hem under Thanksgivinglovet, De hade dem en vecka totalt och i min matteklass var det 4 bebisar. Kan säga att det var totalt kaos när alla bebisar började gråta under lektionen, en tjej hade tappat bort sitt känselarmband som gör att bebisen känner av ens närvaro så hon började gråta. Hur man sköter bebisarna är ju står ju för en del av ens betyg. Har lite blandade känslor för när det är min tur i vår, man måste inte, men annars måste man göra ett annat stort arbete och tror det skulle vara en annorlunda upplevelse. Inte någonting vi får göra i skolan i Sverige precis. 
 
Förra Fredagen hände inte speciellt mycket men var ändå en jättebra dag, umgicks typ extra mycket med Josie. Vi umgås ju varje dag, men då var det bättre. På kvällen åkte vi och kollade på Twilight också!  Bra film där! Fast till skillnad mot Harry potter känns det nästan bra att det är över. Fast jag verkar nästan vara den ända som uppskattade filmen. Något annat som gillas är att biljetterna är mycket billigare här, 8$ = 55 kr mot 110 eller vad det kostar där hemma.Popcornen var dock lite speciella. Så otroligt flottiga! Fingrarna var helt smöriga efter bara ett par popcorn och vi la ett popcorn på en servett och när vi tog bort den bara några sekunder senare såg man ett flottmärke där popcornet hade legat.

Förra Lördagen var det 65-årskalas för en av Donalds bröder. Hade inga större föväntningar med det var faktiskt ganska kul. Första intrycket var sådär. Kom in i ett jättestort garage som luktade jättemycket rök eftersom folk rökte där inne, men efter ett tag gick den bort/jag vande mig. Fick god mat och det var en tjej och en kille i min ålder som spelade kort som jag började prata med. De var jättetrevliga så tiden gick fort samtidigt som jag lärde mig några nya kortspel. Åt också ett par jättegoda Cupcakes!
 
I söndags var det dax för våran Thanksgiving-dinner med Phyllis och Donalds barn. Ett par grannar kom också, blev en hel del mat, smakade lite av allt men föredrar nog svenskt julmat. Det mesta var helt okej men ingenting som jag totalälskade. Godast var nog kalkonen och pumpapajen, men hade redan ätit båda sedan tidigare. Har ett fåtal bilder från Thanksgiving. Tydligen är de väldigt kameraskygga i familjen Erickson. 
 
 
Lite av maten fick jag på bild i alla fall. Sen spelade vi mest spel hela kvällen. 
 

Kommentarer
Postat av: Mie

Veckans blogg på bloggen! In och var med nu! :)

2012-12-05 @ 21:58:17
URL: http://mieevnice.webblogg.se
Postat av: Maria

Haha, kul det där med bebis-dockorna... Låter som nån film typ x)

Svar: Haha jag vet, men verkar sjukt jobbigt också!!
Jasmine Karlsson

2012-12-08 @ 01:32:38
Postat av: Mie

Veckans blogg på bloggen just nu! Ta chansen att synas inför mina läsare! KRAM!

2012-12-09 @ 19:54:13
URL: http://mieevnice.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0