20 December

Sista dagen i skolan imorgon, sedan är det äntligen jullov. Hela 11 dagar, de är så generösa med skolloven här borta! Ser i alla fall fram emot nästa termin, när jag får läsa nya ämnen. Så här kommer mitt schema se ut:
 
Study Hall
Pre Calculus
Senior Economy
Creative Foods
Social Problems
English 10
Spanish 3
 
Känns egentligen lite dumt att läsa spanska med personer som bara haft det i 2,5 år eftersom jag redan har haft det i 6 år, men vill inte tappa bort all spanska tills nästa år. Fanns inte direkt någon annan klass som jag var intresserad av heller, så då fick det bli så. Annars ska det bli skönt att få en annan lärare i Senior economy och att slippa american government, de 2 klasserna som jag har haft mest läxor i. 
 
Har fått 2 paket under veckan, i Fredags av pappa med familj och farmor och farfar och i Måndags av mamma. Blev speciellt glad över choklad, tomteskum och pepparkakor. Har också renoverat om vårat rum, är mycket mer utrymme nu vilket är skönt. Har också skapat en vägg med alla mina brev från Sverige. Ser så himla tomt ut annars. 
 
Klädde julgranen i Söndags och har köpt färdigt alla jullappar. Kommer fira jul på Söndag här borta eftersom Phyllis jobbar på juldagen. Ska även skypa med familjerna på julafton
 
Har varit en lång vecka, 5 dagar. Har blivit så bortskämd med mina 4-dagarsveckor här borta. Imorgon är i alla fall alla lektioner kortare än vanligt, 45 min istället för 61 och i slutet av dagen blir det film. Ska också kolla på skolans tjejbasketlag imorgon, får se hur det går. Basketlaget är ganska dåligt, JV har vunnit en match och Varsity har inte vunnit en enda av 5-6 matcher. Men man kan ju inte vara bäst på allt. Var faktiskt förvånad på hur bra vårat footballslag och volleyballag var med tanke på skolans storlek. Ska i alla fall försöka ta med mig kameran till matchen och ta lite bilder.
 
Har varit en tävling om vilken lärare som kan juldekorera sin klassrumsdörr finast, Alla lärare här borta har var sitt klassrum så de bad några elever dekorera deras dörrar. Jag var med och dekorerade  Mr Ross dörr, vilket blev en julgran gjord utav silvertejp. Var ganska kul även om jag många gånger ville slänga silvertejpsrullen tvärs över rummet eftersom den inte gjorde som jag ville. Så här blev i alla fall resultatet:

 
Paket som vi slog in i silvertejp.
 
 
Har tagit kort på de andra dörrarna också om ni vill se?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Creative foods vad är det????
Fint med silvertejp ;)
och ja det klart vi vill se! Jag iaf :)

Kram

Svar: Tror det är att man lagar mat och så, men har tänkt skriva mer om alla klasser längre fram när jag haft dem ett par veckor. Kram
Jasmine Karlsson

2012-12-21 @ 18:58:54
Postat av: Cornelia

20 DECEMBER!!!!!!!!!! Inte NOVEMBER!!!!!

Oja... vill vi se de andra dörrarna <3 <3<3

Svar: Förlåt!! Ska ändra det nu <3
Jasmine Karlsson

2012-12-21 @ 19:52:50
Postat av: Carole Carlsson

Wow, vilken läcker dörr!!! Får du nog göra nästa jul här hemma!! :D Kramis

Svar: Haha var en hel del jobb, men tycker det blev bra :) Kram
Jasmine Karlsson

2012-12-21 @ 21:47:26
Postat av: Maria

Hej Jasmine, tjusig gran, bra jobbat där!

Hoppas du har det bra "over there" tänker extra mycket på dig nu i juletid. Ett av mina myårslöften är iaf att kolla in din blogg lite oftare :).

Önskar dig en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Kramar från moster Maria

PS jag vill gärna se bilder på de andra dörrarna!

Svar: Hej! Kul att du kommenterar!
Tack så mycket, och hoppas att din jul och nyår var jättebra! Kramar
Jasmine Karlsson

2012-12-22 @ 17:18:28
Postat av: Maria

Haha oj, snyggt pyntat! Slår vårt skåpspynt i skolan om man säger så... ;)

Kan du inte visa bilder på ditt rum?

Svar: Haha hade velat se det! Har gjort en video med rummet, måste bara samla mod för att lägga upp den.
Jasmine Karlsson

2012-12-25 @ 19:09:49
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Maria

ÅÅÅH, LÄGG UT!! :D

Svar: Haha skaa snart :D
Jasmine Karlsson

2013-01-01 @ 15:48:27
URL: http://ritat.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0