Octoberfest

Var som sagt på Oktoberfestival i Söndags och det var... varmt! Kom till Pierz ca 45 minuter innan festivalen började och satte oss i våra medtagna stolar utmed gatan för att invänta paraden. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men barn i alla åldrar hade med sig matkassar som man får i mataffärer för att samla godis som skulle kastas ut. Och godis var det också, satt bakom en grupp med barn som plockade upp det mesta godiset, men jag fick smaka bland annat skittles och olika fruktkolor. Var med lite hästar, "rösta-på-denna-personen-i-det-lokala-valet", sjukt många brandbilar?? Och typ olika musikkårer. Paraden varade i ca 1,5 timme, vilket nästan kändes lite länge i värmen. När paraden var slut gick vi till en av Phyllis systrar (tror jag) och åt middag där. Tror jag åt min 5:e måltid med hamburgare där sedan jag kom till USA. (Saknar mammas Agnethas, och farmors mat) (Och sås). 
 
Sedan åkte vi vidare till Saint Cloud för veckans inköp på Walmart. Skulle ta ut pengar till Lunchen men automaten var ur funktion, så får ta med mig mat till skolan den här veckan. (Vilket inte gör mig så mycket egentligen, maten i skolan är inte jättegod, + att jag sparar pengar på att ta med mat. Ekonomisk ni vet.) 
 
Har väl egentligen inte så mycket mer att skriva om paraden, men här kommer några bilder :)
Jose väntar på att paraden ska börja.
Och jag :)
Fråga mig inte vad det är..

Väldigt många traktorer

SMÅÅÅ hästar. 

Vuxna män i 40-50årsåldern som åkte runt i små bilar.  
 

Kommentarer
Postat av: Carole

Du tar med dig dom där små ponnyerna hem till Olivia va? Kram!

Svar: Tror du får ta dem i din resväska i så fall, kommer nog ha ganska fullt ändå :)
Jasmine Karlsson

2012-09-15 @ 14:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0