Framme i Minnesota

Haha tänkte döpa inlägget till bara "Framme!" men ansåg att det var lite för fantasilöst med tanke på att det var så jag döpte inlägget i New York.
 
Har en hel del att blogga om, men kommer nog dela upp det i flera olika inlägg. Får se hur jag gör helt enkelt. Kan börja med igår och idag. Fick kliva upp klockan 5 på morgon och klockan 6 bar det av till flygplatsen. Ca kl 6.30 var jag och 3 andra (2 noskar och 1 svensk) som skulle åka från samma terminal som jag färdigincheckade och reda för att flyga, bara det att mitt flyg inte gick förrens 11.10 så fick sitta där 4,5 timmar innan planet lyfte. Den andra svensken skulle också till Minneapolis så vi åkte med samma flyg vilket var bra. 3 timmar tog flyget men kändes som det bara tog hälften så lång tid.

Sedan fick jag vänta i ca 2 timmar innan mitt nästa flyg kom. Började bli sjukt nervös när jag satt på flyget Brainerd, men jag pratade med en kille som satt brevid mig som bara var några år äldre än mig så då fick jag andra saker att tänka på. När jag kom ut från flyget kom Phyllis (min värdmamma) fram till mig och frågade om det var jag som var Jasmine, när jag sa att jag var det presenterade hon sig själv och Donalad och de fick en kram av mig.
 
När jag hade hämtat min väska gick vi ut till bilen och åkte till Walmart för jag behövde köpa Shampoo och Balsam. Walmart är sjukt stort, skulle säkert kunna gå runt där i ett par timmar och bara titta på allt. De har allt från vanliga matvaror och hygiensaker till kläder och elektronikprylar typ Tv-apparater. Kom bort lite från ämnet, men de flaskorna jag köpte var sjukt stora, 750 ml i varje, lite skillnad mot de vanliga Garnier-flaskorna i Sverige. De kostade bara 5$ (ca 35 kr) så det var billiga också!!

Sedan åkte vi vidare till ett matställe, eftersom jag i princip inte hade ätit något på hela dagen föurom en hav muffins (frukosten vi fick av hotellet), vatten och någon kyckligwrap jag hade ätit på flygplatsen i New York var jag ganska hungrig. Tog en vanlig cheeseburgare utan tomat på, så nu är Phyllis jättenoga med att jag inte ska få någon tomat eftersom jag inte tycker om det. På matstället hade det också en hel meny för personer som är över 55?! Tycker det var lite konstigt men så var det i alla fall. 
 
Bilturen hem tog ca 50 min tror jag, de visade mig runt i huset och jag packade upp mina saker. Hittade ett brev från min familj hos pappa + en lapp från min syster så blev het tårögd när jag läste dem. På kvällen gjorde jag inte mycket mer, tog en dusch kollade lite på TV och gick sedan och la mig.
 
Idag vaknade jag runt 9, åt frukost och fixade iordning mig. Åt någon macka med kyckling på till lunch, lite sallad och chips (smakar precis som de svenska lantchipsen där hemma med sourcreme och smak. Gott men inte så nyttigt kanske. Äter sallad to make up for it.) Sedan åkte vi in till Walmart fast i Pierz istället för i Brainerd. Köpte lite saker idag också bl.a skrivböcker till skolan och där snackar vi billigt, en bok kostade 0.17$ vilket är ca 1 kr. Varför har vi inte det i Sverige. Köpte lite annat också typ bröd, pålägg och Yoghurt eftersom det vanligtvis inte äter det, men fixar och ordnar vad jag vill ha så det blir så bra som möjligt för mig. De är så söta :)
 
När vi kom hem började jag skriva det här, vi har ätit Hambugare och potatis <3 (hade hört att Amerikanare inte äter riktig potatis men det gör de här (: ) (Förreten tror det är 4:e gången jag äter hamburgare på mindre än 1 vecka) (Det får inte bli en vana) Till efterätt blev det körsbärsglass, lite skumt men den var god. Sedan har jag också gått lite längs med vägen och tagit en del foton så de får i väl här nu då:
 
 
De 3 hästarna som bor här. Kommer inte ihåg vad de heter tyvärr.
 
Sport! (Får av någon anledning hela tiden för mig att han heter Skippy) En riktig kelgris som bor ute hela tiden, så vi slipper gå ut med honom! (Kommer förövrigt ha bott mer med Sport än med Nemo efter några månader, eftersom jag bara bor varannan vecka med Nemo där hemma)
 
Huset ladgården och vägen som leder till huset!
Om man kollar till höger när man gått ut från vägen som leder till huset ser man detta. 
Och om man kolla till vänster se man det här.
 
Och det var i princip allt jag har att säga just nu, som handlar om det här. Blev visst en hel del text ändå.
Vill förövrigt säga att det här inlägget tog mig ca 4 timmar att skriva eftersom jag började göra massor andra saker hela tiden.
 
Om ni inte gillar min redigering på bilderna nu så behöver ni inte det heller, men jag är helt inne i den redigeringen just nu så kommer nog vara så ett tag. 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Hejhej. Vad bra att du har det bra:) har tänkt på dig ..;)
Vad snälla dom är som lagade ramen åt dig och fixar och donar hela tiden:)
Ha det bra kraam !

Svar: Hej! Tänker på er med! Saknar er men som sagt har det bra.Stoooooor kram <3
Jasmine Karlsson

2012-08-15 @ 08:44:20
Postat av: Maria

Låter som att du har det bra! :D
Fina bilder med (snyggt redigerade med)! Tror du blandade ihop det lite under de två sista bara ;)

Svar: Jag har det bra :D Tack, såg det med nu så har ändrat det. Tack för rättningen ;)
Jasmine Karlsson

2012-08-15 @ 09:50:55
URL: http://ritat.devote.se
Postat av: Caroline

Hej, det ser mysigt ut att bo på landet och sådär :-) hoppas du får ett bra år!!
Har en fråga också, får hunden aldrig vara inne? är han ute hela tiden? :-)

Svar: Hej, ja det är mysigt här :) Jag vet faktiskt inte om hunden aldrig får vara inne, han har inte varit det nu när jag varit här iaf, men han kanske får det på vintern? Annars tror jag han är en del i ladan också.
Jasmine Karlsson

2012-08-15 @ 13:09:41
Postat av: Fanny

Åh vad mysigt det ser ut! :)

Svar: Jaa det är det också :)
Jasmine Karlsson

2012-08-15 @ 15:35:07
URL: http://fawila.blogg.se
Postat av: Amilia

Vad mysigt det verkar vara! Men ät inte för mk chips bara ;)

Svar: Haha jaa det är det, ska försöka, men vi äter ute ganska ofta så då blir det utan chips ;)
Jasmine Karlsson

2012-08-17 @ 08:49:05
Postat av: Tilda

Åh va kul! Det ser ut som du har det jättebra :D Söta djur oxå! :D

2012-08-18 @ 20:55:26
Postat av: Tilda

Åh va kul! Det ser ut som du har det jättebra :D Söta djur oxå! :D

Svar: :) Söta men gillar inte när det trampar mig på tårna :(
Jasmine Karlsson

2012-08-18 @ 20:55:30
Postat av: Johanna

haha ofta toaletterna! haha och jag vill också köpa sådär billigt!
Ser verkligen jättemysigt ut (och jag gillar inte ens hästar, hihi)
Kram

Svar: Haha du får köpa det om du kommer hit :D Är mysigt men lite långtråkigt. Och är väl inte heller överdrivet förtjust i hästar!Kram
Jasmine Karlsson

2012-08-19 @ 09:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0