Algebra II

Blir ingen sammanfattning av dagen idag, men har lite att skriva ändå!
Idag så en av lärarna att jag och Jose inte behöver betala för att vara med i skolsporter, kostar egentligen 50$, inte så jättemycket men det finns ju ändå roligare saker att lägga pengar på så jag blev glad. Anledningen var tydligen att vi skulle "få en så bra uppleve som möjligt" här i USA. 
 
Fick min första matteläxa idag. Vissa delar är sjukt svåra, fattar inte ens hur man ska göra, andra delar är (enligt mig) hur enkla som helst. De svåra blir ju inte precis enklare av att allt står på Engelska heller. Var tvungen att ta med mig Matteboken hem idag, mindre kul! Den väger så sjukt mycket, är ca 1200 sidor i den. Här får ni en bild:
Visst att jag inte hade de största händerna, men denna boken är jättestor och jättetjock. Ska försöka undvika att ta hem den så mycket som möjligt. Kan säga att jag har en bok i American history som tydligen väger ännu mer (haha lärarna "tävlar" om vem som har störst bok).
 
Lite av det jag fick i läxa idag:
 
Måste ändå säga att den här matteboken är en aning roligare än matteboken i Sverige. Men är en del textfrågor som man ska skriva med text, det är lite jobbigt eftersom jag inte har en aning vad alla tecken och saker heter på Engelska.
 
 
Här har vi dagens snacks till lunchen. Smakar inte så mycket. Var taco till lunch idag vilket i princip betydde mjukt skal med köttfärs. Saknar min gurka och creme fraiche. Men fanns vattenmelon och vindruvor också (ta efter Tranås kommun?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0